תיאור מקרה

תיאור מקרה נדיר: תסמונת המדור חריפה של הירך

תוארו רק מספר מקרים בודדים של תסמונת המדור חריפה של הירך שהתפחתה לאחר החלפה מוחלטת של הברך | הרופאים המטפלים מציינים: יש הכרח בהתערבות כירורגית מיידית

המטופלת עברה ניתוח להחלפה מלאה של הברך. אילוסטרציה

תסמונת המדור חריפה של הירך לאחר החלפה מוחלטת של הברך היא סיבוך נדיר יחסית ועד כה תוארו רק מקרים בודדים. רופאיה של מטופלת בת 57 תיארו את המקרה בשבוע שעבר בכתב העת Journal of Medical Case Report.

על פי התיאור, לאחר החלפה של הברך בבית חולים אוניברסיטאי גדול, חוותה החולה כאבים חזקים ובלתי פרופורציונליים בירך הונטרומדיאלית ברגל המנותחת. גם לאחר נטילת משככים, הכאבים לא פחתו.

בדיקות הדמיה הראו נפיחות משמעותית של שריר הירך הארבע-ראשי, נפיחות שהובילה לתסמונת מדור חריפה בירך.
המטופלת נותחה מיידית.

הרופאים כתבו כי למטופלת לא היו גורמי סיכון לפיתוח תסמונת המדור והם ביצעו ניתוח דיסטלי ורשמו לה אספירין. החלמתה של המטופלת היתה ללא אירועים חריגים, הפצע נסגר בתוך זמן קצר והיא שוחררה לטיפול אמבולטורי ללא מגבלות תפקודיות משמעותיות.

במסקנות כתבו הרופאים כי תסמונת המדור חריפה של הירך מייצגת סיבוך נדיר אך חמור שיכול להתרחש לאחר ניתוח אורתופדי. "במקרה שלנו, לא אותרו גורמים שיכלו לעורר התפתחות תסמונת המדור חריפה, כמו שימוש בחוסם עורקים". הם סיכמו כי "גם במיקומים לא שכיחים, יש להתייחס לתסמונת המדור כאבחנה מובדלת. אם ישנן ראיות מספיקות, יש להתוות ניתוח פסיוטומיה מיידי".

עוד כתבו הרופאים כי על מנת למנוע נזק נוסף לרקמות יש הכרח להתערבות כירורגית מיידית לאחר האבחון והוסיפו כי כיוון שעד כה תוארו רק מקרים בודדים ובשל שיעור הסיבוכים הגבוה, גילוי מוקדם חיוני להצלחת הטיפול.

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  תסמונת המדור חריפה של הירך,  חדשות,  ניתוח אורתופדי
תגובות