חדשות

התגלתה תקלה נוספת במערכת המחשוב קמיליון למתן תרופות

לאור התקלה החוזרת, משרד הבריאות הנחה את בתי החולים העובדים עם המערכת לגבות את גיליון התרופות של המטופלים בגיליון ידני

רופא, מרשם לתרופות (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות עדכן אמש (ג') כי התגלתה תקלה נוספת במערכת המחשוב קמיליון למתן תרופות המשמשת מספר בתי חולים. בעקבות כך וכמקדם ביטחון, הנחה משרד הבריאות את בתי החולים העובדים עם המערכת לגבות את גיליון התרופות של המטופלים בגיליון ידני.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות כי באחד מבתי החולים התגלתה תקלה שבה נוספו לתיק הרפואי של מטופלים בביקור חוזר תרופות מתיקים רפואיים של מטופלים אחרים. התקלה דווחה לחברת אלעד, המפעילה את מערכת קמיליון ובתי החולים שמשתמשים בה הונחו לבדוק את תיעוד החולים. המשרד מבצע בימים אלה בדיקה כדי לאמוד את מימדי התופעה.

כפי שדווח בדוקטורס אונלי, בדיון בנושא שנערך בוועדת הבריאות של הכנסת השבוע, הסבירו נציגי משרד הבריאות כי עד כה נראה שהתקלה אירעה במקרים בודדים לאורך השנים. בנוסף נאמר כי לא נמצא עד כה נזק אקוטי למטופלים כיוון שהתרופות נוספו אמנם בטעות על ידי המחשב, אך הרופא בוחר ידנית את התרופות מתוך הרשימה שמפיק המחשב.

עוד נאמר כי בבתי החולים הממשלתיים, סך כל המקרים משנת 2008 שבהם היה תיעוד שגוי של תרופות הם כ-1,200 מקרים, מתוכם לכ-120 בלבד נרשמה תרופה שהועברה מתיק של מטופל אחר. בתי החולים בודקים אילו מטופלים אכן קיבלו ונטלו תרופות נוספות. כל קופות החולים קיבלו את רשימות המטופלים והתבקשו לוודא האם נטלו תרופות אחרות.

משרד הבריאות הודיע אמש (ג') כי הנושא בבדיקה וכי ימשיך ויעדכן את הציבור ככל ויהיה צורך.

נושאים קשורים:  תרופות,  משרד הבריאות,  תקלה,  טעויות ברישום תרופות,  חדשות,  בתי חולים
תגובות
אנונימי/ת
07.02.2024, 22:30

אלפי חולים
הפך להיות
120….
.
מעניין