חדשות

משרד הבריאות: תקלת התרופות אירעה רק ב-120 מקרים בבתיה"ח

במשרד הבריאות לא מצאו עדיין את הסיבה לתקלה במערכת קמיליון למתן תרופות בבתיה"ח הממשלתיים | התרופות נוספו אמנם בטעות על ידי המחשב, מסבירים שם, אך הרופא היה בוחר אותן ידנית בכל מקרה

הנפקת תרופות (צילום: אילוסטרציה)

רק ב-120 מטופלים בבתי החולים הממשלתיים נרשמו תרופות שאינן שייכות להם. זאת, לאחר בדיקת 85% ממוסדות מערכת הבריאות. כך עולה מדיון שנערך הבוקר (ב') בוועדת הבריאות של הכנסת שעסק ברישום השגוי של תרופות למטופלים בחלק מבתי החולים, בעקבות תקלה במערכת המחשוב קמיליון.

סך כל המקרים שבהם היה תיעוד שגוי של תרופות בבתי החולים משנת 2008 (תשס"ח) הם כ-1,200 מקרים, מתוכם לכ-120 בלבד נרשמה תרופה שהועברה מתיק של מטופל אחר. בתי החולים בודקים עתה אילו מטופלים אכן קיבלו ונטלו תרופות נוספות אלו. כל קופות החולים קיבלו את רשימות המטופלים והתבקשו לוודא האם נטלו תרופות אחרות.

כזכור, משרד הבריאות עדכן ביום ג' האחרון על תקלה חמורה במערכת המחשוב קמיליון, שמשמשת את מרבית בתי חולים למתן תרופות למטופלים. עלה חשש כי מטופלים שהגיעו לבתי חולים לביקור חוזר קיבלו תרופות שאינם צריכים לקבל או במינון שונה. משרד הבריאות ציין כי התקלה התגלתה לפני כשבועיים ברשימות התרופות בביקורים רפואיים ובשחרור מאשפוז, אולם לא ידוע מתי החלה. עוד נאמר כי בעוד היקף התקלה נבחן, אין ידוע על נזק אקוטי שנגרם בעטיה.

כפי שדווח הבוקר על ידי יואב אבן במאקו, בבית החולים "איכילוב" זיהו שהתקלה שגרמה להנפקה מוטעית ברישום תרופות החלה כבר בשנת 2010 ועלה חשש כי אלפי מטופלים קיבלו תרופות שגויות. אולם, במשרד הבריאות טוענים הבוקר כי מבדיקה שנערכה במשרד עלה כי מספר המקרים שנחשפו מאז שנת 2008 עומד על 120 בלבד.

בבדיקת משרד הבריאות נבדקו ההוראות באשפוז וההוראות בשחרור. במרכז הרפואי שיבא נמצאו שלושה מטופלים שקיבלו תרופות שגויות בגין התקלה. בבתי החולים של ה"כללית" – 11 בתי חולים המשתמשים במערכת מאז 2011 – אותרו "מספר קטן מאוד של מקרים" – 98 מקרים של שרשור הוראות באשפוז ו-60 שרשורים של הוראות בקהילה.

אריאלה אבן, מנהלת רוקחות וטכנולוגיות במשרד הבריאות, הדגישה כי בבתי החולים הממשלתיים התרופות נוספו אמנם בטעות על ידי המחשב, אך תרופות שאושרו על ידי הרופא, גם אם לא היו בתיעוד של התרופות למטופל, התאימו לצורכי המטופל. כל קופות החולים קיבלו את רשימות המטופלים והתבקשו לוודא האם הם נטלו את התרופות. לדבריה, לא נמצאה הסיבה לתקלה אך נמצאה הדרך למנוע הישנות שלה.

נושאים קשורים:  מרשמי תרופות,  בתי חולים,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
05.02.2024, 18:26

"רק"
פתטיים