דעות

ללא טיפול רפואי לחטופים בעזה, לצלב האדום אין מנדט לקיומו

בחירתה של נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ', לבקר השבוע רק בעזה, ריסקה את כל הערכים עליהם, כביכול, נשען הארגון הרפואי שבראשו היא עומדת

מיריאנה ספולאריץ', נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום. צילום: Gbathyal/ ויקימדיה

בחירתה של נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ', לבקר השבוע רק בעזה, ריסקה את כל הערכים עליהם, כביכול, נשען הארגון הרפואי שבראשו היא עומדת. היא עשתה זאת כאשר לא דרשה, בתמורה לביקור בבתי החולים בעזה, לבקר גם את החטופים והשבויים הישראלים הלכודים בשבי חמאס מזה 60 ימים ולבדוק את מצב בריאותם. היא המשיכה ועשתה זאת כאשר נמנעה מלדרוש להעביר תרופות לחטופים ולשבויים – לפצועים ולמי מהם שזקוקים לטיפולים כרוניים.

מפלצות החמאס והטרוריסטים הנתעבים הנמנים על שורותיו מרסקים במכוון כל ערך אנושי. כך הם עושים בעת שהם מחזיקים את החטופים והשבויים בתנאים מחפירים ולא אנושיים שגרמו כבר למותם של חלקם, וכך גם עשו בעת שחרור החטופות, כשכפו עליהן ליטול תרופות הרגעה כדי שתיראנה מאושרות מול המצלמות בהצגה הבזויה שביימו והפיקו לעיניי התקשורת והעולם.

לאור מעשיהם הנתעבים, לא ניתן לצפות מהטרוריסטים האכזריים להפגין התנהגות אנושית, אולם, מנשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, אנחנו מצפים ודורשים יותר!

אנו דורשים מהגב' מיריאנה ספולאריץ' שתשמור על ערכיה האוניברסליים של הרפואה ותדרוש מחמאס שיאפשרו לבקר את החטופים והשבויים, שתתבע מהם שיעבירו לה סטטוס על מצב בריאותם ושיאפשרו לספק לחטופים באופן מיידי טיפול רפואי ותרופות

אנחנו, הרופאות והרופאים הישראלים, קוראים לעמיתנו בכל העולם שלא לעמוד מנגד ומבקשים מהם להצטרף אלינו בדרישה למחות על ההתנהלות החד צדדית והמבישה ולדרוש מנשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום לקיים את חובתה גם כלפי החטופות והחטופים.

אנו דורשים מהגב' מיריאנה ספולאריץ' שתשמור על ערכיה האוניברסליים של הרפואה ותדרוש מחמאס שיאפשרו לבקר את החטופים והשבויים, שתתבע מהם שיעבירו לה סטטוס על מצב בריאותם ושיאפשרו לספק להם באופן מיידי טיפול רפואי ותרופות להם הם זקוקים. אם לא תעשה כן – אין לה שום מנדט מוסרי להמשיך לעמוד בראש גוף זה ולגוף זה אין מנדט לקיומו.

הכותב הוא יו"ר ארגון רופאי המדינה, סגן יו"ר הר"י ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא

נושאים קשורים:  דעות,  ישראל במלחמה,  זאב פלדמן,  הצלב האדום,  חטופים,  ארגון החמאס,  סיוע הומניטרי
תגובות

אכן צודק מאוד והאירגון הזה כושל. מאידך, הדרישה לפנות לחמאס ולקבל מידע על מצב רפואי, טיפול, תרופות, איננה סבירה. השיח עם החמאס אפשרי כנראה רק מעמדת כוח והמטרה האמיתית היא - השמדה של הארגון הזה! על כן, אין טיעם לדרוש מהצלב האדום עבודה מקצועית מול החמאס. נכון לדרוש מהם הדדיות - היעדר התייחסות לישראלים החטופים מחייב היעדר התייחסות לעזתים "לא מעורבים".

אנונימי/ת
07.12.2023, 13:45

אפשר להגיד בפה מלא מה שידוע לכולם.
הצלב האדום הוא ארגון אנטישמי (לא בכדי הייתה התנגדות לצרף מגן דוד אדום. הנציגים הישראלים משתמשים במעוין).
האו"ם הוא ארגון אנטישמי. הזרוע של האו"ם - אונרא - הוא גוף שנוצר *אך ורק * כדי להשמיד את מדינת ישראל.

אנונימי/ת
08.12.2023, 11:45

עוד "מסע צלב"

08.12.2023, 14:03

הצלב האדום איבד את המנדט לקיומו לפני עשורים (אם אי פעם היה לו כזה).... השאלה היא למה אנחנו בכלל מחזיקים משרד שלו בישראל? יש מה שנקרא עיקרון ההדדיות, אתה לא עוזר לנו (ואת זה אנחנו יודעים), אנחנו לא עוזרים/מחויבים לך...