ישראל במלחמה

"איכילוב": הדרכה ברפואה דחופה למאות אנשי צוות רפואי

מאות חיילים, רופאים, פרמדיקים וחובשים עברו הדרכה לטיפול בטראומה והצלת חיים תחת אש במרכז הסימולציה הרפואית של המרכז הרפואי ת"א

הדרכה, סימולציה. אילוסטרציה

יותר מ-400 חיילים, רופאים, בוגרי רפואה, פרמדיקים וחובשים עברו בשבועיים האחרונים הדרכות ברפואה דחופה, טיפול בטראומה והצלת חיים תחת אש במרכז הסימולציה הרפואית של איכילוב.

ההדרכות נעשות בעזרת טכנולוגיות ומודלים חדשים ובליווי של רופאים מומחים בתחום, שנועדו להעברת הידע לצוותים בשטח.

"הצוותים עוברים שלוש תחנות: עצירת דימומים, ניהול נתיב אוויר ופרוצדורות כירורגיות שאפשר לעשות בשטח", בסבירה ד"ר נטע כהן, מנהלת האקדמיה לרפואה דחופה ושירות טראומה ילדים ב"איכילוב". "השילוב של כל הפרוצדורות האלו, יחד עם אירוע רב נפגעים שכולל טיפול בכמה פצועים בו זמנית, מכין את הצוותים להעניק את הטיפול המהיר ביותר והנכון ביותר בשטח וגם כדי לעשות את ההעברה לבית חולים כמה שיותר מהר".

את התרגולים וההדרכות מלווים רופאים מומחים בתחום רפואת החירום ובין השאר עוסקים בידע מקצועי כמו באיזה פצוע נדרש לטפל ראשון באירוע רב נפגעים, מהו סדר הפעולות הנכון וסידור הציוד האופטימלי ואיך מבצעים קיצוב חיצוני, הכנסת נקז חזה בין-צלעי, עצירת דימומים קשים, הכנסת צנתר וריד מרכזי ועוד.

גם רופאים בכירים שגויסו, כמו למשל נוירוכירורג שבימים כתקנם מבצע ניתוחי מוח מורכבים, נדרשים להתרעננות ברפואת החירום. "יש רופאים בכירים שלא יצא להם לעשות החייאה עשרות שנים. הם מכירים את התיאוריה מאוד, אבל מתקשים לבצע אותה במצבי קיצון", הסבירה ד"ר טלי קפואה, המנהלת הרפואית של המרכז.

נושאים קשורים:  סימולציה רפואית,  איכילוב,  ישראל במלחמה,  הדרכה,  ד"ר נטע כהן,  רפואה דחופה,  חדשות
תגובות