חדשות

מחו נגד הרפורמה המשפטית ונטען נגדם שעסקו בתעמולה

מאבטחים ב"בילינסון" התעמתו עם אנשי צוות רפואי שהפגינו | התבקשו להסיר מבגדיהם מדבקות "אין בריאות בלי דמוקרטיה" כדי להיכנס לביה"ח | הנהלת ביה"ח: "האירוע הנקודתי ייבדק"

"יום השיבוש הלאומי". הפגנות מחאה נגד הרפורמה המשפטית בכל רחבי הארץ. צילום: גיל יערי/ פלאש 90

כמה עשרות אנשי צוות רופאי מבית החולים בילינסון בפתח תקוה, שהשתתפו באירועי יום המחאה בסוף השבוע (ה'), תחת הכותרת "אין בריאות בלי דמוקרטיה", נאלצו להתעמת עם המאבטחים ותגי השם שלהם תועדו. כך דיווח אדיר ינקו מ-ynet.

בדיווח העידו אנשי צוות מוחים כי נדרשו על ידי המאבטחים להסיר מדבקות של "אין בריאות בלי דמוקרטיה" בטענה לתעמולה, המדבקות הוסרו בכוח בחלק מהמקרים ותגי השם של המוחים צולמו. המפגינים הפגינו על הגשר הסמוך לבית החולים ובשובם עוכבו, כאמור, על ידי המאבטחים בכניסה לקמפוס בית החולים.

אחת המפגינות סיפרה: "יצאנו להפגין ועמדנו בגשר וכשחזרנו ל'בילינסון' כדי לטפל במטופלים שלנו, השומרים בכניסה אמרו לנו שאנחנו לא יכולים להיכנס עם מדבקות כי זו תעמולה, וזו הוראה חדשה מלמעלה". המפגינה תיארה כי לבסוף הסכימה להוריד את המדבקה שעל חולצתה, אך כשסירבה להוריד את זו שעל תיקה, "המאבטח פשוט תלש לי אותה. היו עוד אנשים שעצרו אותם, לקחו את השמות שלהם וצילמו את התגים שלהם. זו מדינה חופשית ואני יכולה ללכת עם איזו מדבקה שאני רוצה, ובטח אם כתוב עליה 'אין בריאות בלי דמוקרטיה'. זו לא תעמולה".

ד"ר צבי פישל, ממובילי "מחאת החלוקים הלבנים", אמר בתגובה כי "הוראה לקב"ט למנוע מרופא להיכנס עם מדבקה היא הוראה בלתי חוקית שדגל שחור מתנוסס מעליה". בכוונת מובילי "מחאת החלוקים הלבנים" להגיש תלונה בהסתדרות הרפואית נגד החלטת בית החולים.

רופא בכיר ב"בילינסון", שצוטט אף הוא בדיווח, אמר ל-ynet: "בשעה 12:00 יצאו צוותים רפואיים למחות על הגשר שמחוץ ל'בילינסון'. המחאה היא על פי חוק משום שהיא מחוץ לבית החולים. בשעה זו לא הופקרה הפעילות הרפואית. כשהם חזרו, הם נכנסו בשערי בית החולים עם השלטים מגולגלים, אבל עם מדבקות על החלוקים שעליהן כתוב 'אין בריאות בלי דמוקרטיה', ובעינינו זו אמירה שאינה פוליטית. זו קביעה מדעית ויש על כך ספרות רפואית שמראה שבמדינות שבהן אין הפרדת רשויות, יש פגיעה בבריאות".

מעמותת רופאים לזכויות אדם נמסר: "לצוותי רפואה ובריאות לא רק שיש זכות, אלא גם חובה להיאבק למען זכויות אדם ובוודאי למען ערכים דמוקרטיים. הנהלת בית החולים החליטה לפעול כמו משטרה חשאית ולשלח במוחים את אנשי הביטחון, שצילמו אותם ולא הרשו להם לחזור לעבודה כי עסקו ב'תעמולה'. מדובר בלא פחות מקונפורמיזם מהסוג הגרוע ביותר ומהנהגה שכשלה חמורות ברגע קריטי לחברה בכלל ולמערכת הבריאות בפרט".

מ"בילינסון" נמסר בתגובה: "מדובר על אירוע נקודתי בין מאבטח למספר אנשי צוות. האירוע ייבדק".

נושאים קשורים:  רפורמה משפטית,  מחאה,  חלוקים לבנים,  ד"ר צבי פישל,  בילינסון,  דמוקרטיה,  חדשות
תגובות
13.03.2023, 21:53

אני לא חושבת שצוות רפואי צריך להיכנס עם מדבקות ולעשות תעמולה. זו תעמולה של ממש. בדיוק כמו כשיש החירות אסור בשטח ביהח לעשות תעמולה. אין סיבה שמטופל כזה או אחר יחשף בעל כורחו לנגד או בעד הרפורמה

אנונימי/ת
15.03.2023, 23:23
אנונימי/ת
13.03.2023, 23:20

שטח בית החולים, כמו גם האתר "Doctors Only" צריך להיות נקי מהפוליטיקה.
מחר, אותו רופא יסרב לטפל בפציינט בגלל היותו ערבי / חרדי / ימני / שמאלני / הומו / או סתם טמבל.
תפסיקו עם הפוליטיקה המיותרת

אנונימי/ת
15.03.2023, 23:24

אז קדימה לחתום. כשבהר״י יבינו שמאות או אלפי רופאים יעזבו אם ימשיכו ככה אולי זה ייפסק
https://www.atzuma.co.il/drno

אנונימי/ת
13.03.2023, 23:22

בית החולים, כמו גם האתר "Doctors Only" צריך להיות נקי מהפוליטיקה.
מחר, אותו רופא יסרב לטפל בפציינט בגלל היותו ערבי / חרדי / ימני / שמאלני / הומו / או סתם טמבל.
תפסיקו עם הפוליטיקה המיותרת

אנונימי/ת
13.03.2023, 23:24

אתר פוליטיקה (פראבדה) אונלי הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה.

אתר פוליטיקה אונלי מביא את מיטב תקצירי המאמרים מכתבי העת ומאגרי המידע הרפואיים המובילים בעולם, כיסוי נרחב של הנעשה בתחום הרפואה בישראל ובעולם, סקירת חדשות מתחום הרפואה, מאמרי דעה, מדורים בנושאי משפט ואתיקה רפואית, לוחות זמנים לאירועים וכנסים בתחומי הרפואה ועוד.

פוליטיקה אונלי משמש כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות המדעיים, הנהנים במסגרת האתר משירותי תוכן, שירותי חדשות, אפשרות לנהל את כלל הפעילות המקוונת שלהם באמצעות האתר ועוד שירותים נוספים רבים.

Political Only

הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה

14.03.2023, 09:12

אותו "צוות רפואי" שיצאו באמצע העבודה תוך נטישת החולים להפגין פוליטיקה , הם בבחינת "הקוזאק הנגזל" . קודם יוצרים פרובוקציה לא חוקית ואחר כך לא מבינים מה רוצים מהם. חבורה של פרחחים.

אנונימי/ת
15.03.2023, 09:24

אז אפשר להגיע עם מדבקות בעד הרפורמה?

אנונימי/ת
21.03.2023, 18:06

לפי רוב התגובות המוחים לא מציגים אותנו הרופאים, האתר שלכם מתעסק בדברים לא חוקיים. נמאסתם באמת!