חדשות

חשד לניגוד עניינים בוועדת הבדיקה לצנתור שבו נפטר מטופל בבילינסון

"כללית חוקרת את עצמה", טוענים בני משפחתו של הנפטר | הקופה: "הוועדה מתנהלת באופן עצמאי ובלתי תלוי" | עוד נחשף: טרם הצנתור הוחלף מסך תקול במסך משומש ולא בחדש

חדר צנתורים, צנתור. אילוסטרציה

בעקבות תקלה במהלך צנתור בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שאירעה בתחילת דצמבר אשתקד, נפטר נחשון הר צבי ז"ל בגיל 78. משפחתו תופיע היום לראשונה בפני ועדת הבדיקה שהקימה קופת חולים כללית, שחוקרת את נסיבות המקרה. כך דיווחה היום (ה') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

לטענת המשפחה, לאור העובדה שרוב חברי הוועדה הם עובדי "כללית", נדמה שהקופה בודקת את עצמה והוועדה עלולה להימצא בניגוד עניינים. "ב'כללית' הציגו כאילו מדובר בוועדת בדיקה בשיתוף ובתיאום עם משרד הבריאות", אמר אחת מבני המשפחה, "אך בפועל חצי מחברי הוועדה הם עובדי 'כללית' והם צריכים לבדוק ולחקור חברה בת של הקופה - 'כללית הנדסה'".

כפי שדווח ב"דוקטורס אונלי", התקלה אירעה כשבמהלך פעולת צנתור שגרתית בביה"ח, מערכת הרנטגן שמאפשרת את שיקוף כלי הדם הפסיקה לעבוד. הר צבי נותר עם ציוד הצנתור בתוך גופו, והמצנתרים לא יכלו לסיים את הפעולה משום שהמסך לא עבד. בתוך דקות הוא הועבר לחדר הצנתורים הפנוי הסמוך, אך למרות זאת מצבו הידרדר. הרופאים, שביצעו בו פעולות החייאה, נאלצו לבסוף לקבוע את מותו.

"ישראל היום" פרסם פרטים חדשים על פרשה. מתברר כי התקלה הראשונה התרחשה בשלב של הדלקת המכשור, לפני הצנתור, ולא גרמה לפגיעה באיש. לאחריה הוחלף המסך התקול במסך משומש, ולא במסך חדש. המסך המשומש פעל באופן תקין במשך שבועיים בלבד, עד לתקלה שהובילה לאסון.

בראשות הוועדה עומד פרופ' אהרון פרי מרמן, מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית במרכז הרפואי הלל יפה. חברי הוועדה הם השופטת בדימוס ורדה מרוז; המהנדס הרפואי בצלאל מיירנץ; סגן מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי כרמל של "כללית", ד"ר אמנון איתן; ד"ר פוריה שחף, רופאה בכירה ב"כללית"; ומנהל המחלקה להטמעת טכנולוגיות רפואיות בחטיבת בתי החולים של "כללית", אלי קרקו.

תגובת קופ"ח כללית כפי שהובאה בדיווח: "ועדת הבדיקה מונתה בתיאום ובהסכמה עם משרד הבריאות, ושמות חבריה פורסמו לציבור. יו"ר הוועדה הוא רופא קרדיולוג מביה"ח הלל יפה. לא בכל ועדת בדיקה נכלל נציג של משרד הבריאות. הוועדה מתנהלת באופן עצמאי ובלתי תלוי, בהתאם לשיקול דעתה המקצועי. אנו סמוכים ובטוחים שחברי הוועדה יעשו את עבודתם נאמנה, בצורה מקצועית ושקופה".

נושאים קשורים:  בילינסון,  שירותי בריאות כללית,  צנתור,  חדשות,  רשלנות רפואית,  ועדת בדיקה
תגובות
03.02.2023, 09:08

מאוד מפתיע שהכללית בודקת את עצמה, זה כמו המכרזים הסגורים או כמו כל החלוקים למיגון עופרת ״גרין לייט״ שאתם בטוחים שמגנים עליכם😛

אנונימי/ת
03.02.2023, 10:04

..."זה כמו המכרזים הסגורים או כמו כל החלוקים למיגון עופרת ״גרין לייט״ שאתם בטוחים שמגנים עליכם"... אנא אסבר מה כוונתך לאלו מאיתנו שלא זקוקים למיגון...

אנונימי/ת
03.02.2023, 18:30

אם משהו במשרד הבריאות היה באמת מעוניין לבדוק דברים חשובים, אז הרבה בתי חולים היו בבעייה: כבלים חשמל בלי בידוד תקין, חיבורי חמצן דולפות במחלקות, ועוד…אבל מה בודקים? האם הכל רשום בגיליונות, האם אנשי צוות לובשים בגדים כאלה ואחרים, האם הצבע בכירות טריעה..מה הפלא שקוראים דברים? אולי הגיע הזמן להקים חברה הנדסאים אמצעית, אפילו רובוטית: עד שהכל לא תקין ובטוח אין פעילות. פשוט אין. אבל…נו…קיצור תורים, שר״פ…איך לעצור…? נו באמת…