חדשות

מצוקה ב"העמק": מחסור ברופאים בכירים במחלקות הילדים

ביה"ח לא מוצא מחליף למנהל מחלקת כירורגיית ילדים שפרש ולקרדיולוג הילדים היחידי שיוצא לחופשה | מנהל מחלקת מיון ילדים: "באמת מצופה מרופא אחד לבצע 30 כוננויות בחודש?"

בית החולים העמק בעפולה. צילום: פלאש 90

המחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים העמק שבעפולה נקלעה למצוקה בשל מחסור רופאים בכירים, לאחר שהמנהל המוערך של המחלקה, ד"ר אשר פרסמן, פרש לגמלאות והנהלת בית החולים לא מצליחה למצוא כירורג ילדים בכיר שיכהן תחתיו. מלבדו עובדים במחלקה שני רופאים מומחים שאחד מהם אינו מבצע כוננויות ושלושה מתמחים נוספים. כך דיווח היום (ב') רן רזניק ב"ישראל היום".

במחלקה לכירורגיית ילדים ב"העמק" מבוצעים יותר מ־600 ניתוחים בשנה. מדובר במחלקה הנותנת שירות למאות אלפי ילדים בעמקים ובגליל. רופאים ומנהלים בכירים בבית החולים מתריעים כי מאז תחילת החודש יש סכנה ממשית לילדים הזקוקים לניתוחים דחופים חיוניים ומצילי חיים, מאחר שאין מספיק רופאים בכירים מיומנים וזמינים שישמשו כוננים במחלקה וייתנו מענה לטיפול בילדים בשעות הערב והלילה.

כבר בסוף אוקטובר התריע מנהל מיון ילדים בבית החולים, ד"ר גלעד חן, בפני מנהל בית החולים החדש שנכנס ביולי לתפקידו, ד"ר מאור ממן, כי הופתע לשמוע שמתחילת נובמבר ייוותר כונן ילדים אחד בכירורגיית ילדים, ד"ר אליאס מרואן. "באמת מצופה מרופא אחד לבצע 30 כוננויות בחודש?" תהה ד"ר חן, "כונן חיצוני (שאינו עובד קבוע בבית החולים) אינו פתרון ראוי או הגיוני לכוננויות פעילות. הרי בתחום כירורגיית הילדים לא מדובר במתן מענה טלפוני בלבד".

בדיווח אמר עוד ד"ר חן: "גם בתחום הקרדיולוגיה יש סיטואציה בעייתית: הקרדיולוג היחיד שיש למערך הילדים יוצא לחופש במשך שבועיים, והכיסוי שנקבל מהשבוע הבא הן בתחום הקרדיולוגיה והן בתחום כירורגיית הילדים הוא בעייתי בלשון המעטה ועלול לסכן את הילדים הזקוקים לשירותים אלה. אני מדמיין את שיחת הטלפון שלי לבית חולים אחר, להעביר אליו תינוק עם התפשלות במעיים כי אין לנו יכולת לטפל בו אצלנו. אני בטוח שכמוני, גם מנהלי מערך הילדים ישמחו לדעת מה הפתרון למצוקה שהולכת להיות בכירורגיית הילדים מהשבוע הבא".

נושאים קשורים:  המרכז הרפואי "העמק",  ד"ר גלעד חן,  רפואת ילדים,  כירורגיה,  חדשות,  מחסור ברופאים
תגובות
אנונימי/ת
28.11.2022, 20:03

למה כמה קרדיולוגים ילדים או כירורגים ילדים יש בבתי חולים אחרים (שהם לא מרכזי על), כרמל, הלל יפה, פוריה למשל ?

מפקירים את בריאות ילדי העמק. הרי כול שהיו צריכים לעשות זה להמשיך את עבודתו במחלקה שאותה ניהל. עושים זאת בבתי"ח גדולים ושל המרכז. זאת רשלנות וכישלון של הנהלת ביה"ח וההנהלה הארצית.
והפיתרון פשוט-פניה של תושבי העמק לבג"ץ נגד משרד הבריאות והנהלת הכללית מדוע הם מסכנים את בילדים בעמק. מדוע לא מפעילים את אותם פתרונות שמפעילים במקומות אחרים. ולארגון העל של רופאי הכללית - שביתה כללית של כול מחלקות כירורגית ילדים בכללית יביא לפתרון מידי. אסור לסכן את חיי הילדים בגלל כשלונות של ההנהלה.

דר אייליג, ומה עם אלה שרוצים לחזור למחלקות שלהם איפה שמרגישים שהם חסרים?

אנונימי/ת
29.11.2022, 12:43

זאת התוצאה כשמבקשים ממ שרוצה התמחות בילדים להביא תקן מחוז ולא דואגים לו וברגע שמסיים חוזר לקהילה, שלא לדבר שאין מימון לתקן לתת …