מחקרים - נגיף הקורונה

מחקר בקוריאה: ילדים עד גיל עשר מדביקים פחות ממבוגרים

ממצאי המחקר החדש מדאיגים בכל הקשור לתלמידי חטיבות ביניים ותיכון שבהם הסיכוי להדביק אחרים גבוה יותר מזה של מבוגרים

ילד במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

מחקר גדול שנעשה בדרום קוריאה מצא שילדים עד גיל עשר מדביקים בקורונה אחרים בתדירות פחותה בהרבה ממבוגרים, אבל הסיכון שידביקו איננו אפס. בני 19-10 יכולים להדביק אחרים לפחות כמו מבוגרים, אם לא יותר.

המחקר שעליו דיווחו Japan Times וסוכנות בלומברג נעשה בקרב 5,706 חולי קורונה הראשונים שדיווחו על תסמיני Covid-19 במשפחתם בין 20 בינואר ועד 27 במארס כאשר בתי הספר בקוריאה היו סגורים. הם שחזרו 59,073 מגעים עם אנשים אחרים. הראשון במשפחה שאצלו הופיעו תסמינים איננו בהכרח הראשון שנדבק. עוד ציינו החוקרים שהם מודעים למגבלת המחקר אבל התברר שילדים נוטים פחות ממבוגרים לסבול מסימפטומים ולכן ייתכן שהמחקר העריך בהערכת חסר שילדים הם שהחלו בשרשרת ההדבקה במשפחתם.

עם זאת, מנהל המכון לחקר בריאות גלובלית ב"הרווארד" סבור, לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס" אתמול (א'), כי מחקר זה בוצע בהקפדה, הוא שיטתי ובדק אוכלוסיה גדולה ולדעתו אחד הטובים שנעשו עד כה בנושא הזה. במחקר נמצא כי הסיכוי שילדים בני פחות מעשר יעבירו את הנגיף הלאה קטן בכדי 50% מזה של מבוגרים. ממצא זה תואם מחקרים קודמים שנעשו בעוד מקומות בעולם. סיבה אפשרית לכך: ילדים נושפים פחות ולכן פולטים פחות אוויר מזוהם בנגיף לסביבתם או שהם נושפים יותר קרוב לקרקע ולכן קטנים הסיכויים שמבוגרים שיהיו בקרבתם ישאפו את האוויר שננשף.

עם זאת הזהיר צוות המחקר שמספר ההדבקות החדשות שמקורן בילדים עלול לגדול כאשר בתי הספר ייפתחו מחדש. עדיין לא ברור באיזו מידה ילדים א-סימפטומטיים מפיצים את הנגיף, כך לפי דעתה של ד"ר קייתלין ריברס אפידמיולוגית מ"ג'ונס הופקינס".

ממצאי המחקר מדאיגים בהקשר לתלמידי חטיבות ביניים ותיכון שבהם הסיכוי להדביק אחרים גבוה יותר משל מבוגרים כי בגילים הללו יש גדילה פיזית אבל בגילים הללו טרם פותחו הרגלים של שמירה על היגיינה ויש נטייה של בני נוער להתרועע עם בני גילם יותר מאשר בקרב ילדים צעירים יותר.

נושאים קשורים:  קורונה,  חדשות,  טראמפ,  תחלואה ותמותה,  מגיפת הקורונה,  קורונה בילדים
תגובות