קורונה בישראל

פרופ' גבי ברבש או האלוף אמיר אבולעפיה - מי יהיה מנהל משבר הקורונה?

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין שפרופ' ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל "איכילוב", ימלא את התפקיד, בעוד שר הבריאות תומך באלוף אבולעפיה שסיים לאחרונה את תפקידו כראש אגף תכנון בצה"ל

פרופ' גבי ברבש. "אחת המטרות של 'פסיפס' היא לזהות את המחלות בשלב הדגירה ולשנות את מהלכן". צילום מתוך חדשות 13

בעוד שר הבריאות יולי אדשלטיין, באמצעות דוברו, טוען שטרם נקבע מי יהיה "הפרויקטור" המיוחד שינהל את משבר הקורונה – תפקיד עליו הכריז לפני כשבועיים – נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין שפרופ' גבי ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל "איכילוב", ימלא את התפקיד. זאת בעוד שר הבריאות תומך דווקא באלוף במיל' אמיר אבולעפיה שסיים לאחרונה את תפקידו כראש אגף תכנון בצה"ל.

מה שברור ששניהם ידרשו סמכויות ברורות וקביעת תחומי האחריות שלהם לפני שיקבלו עליהם את התפקיד המוצע. פרופ' ברבש, אם יסכים להצעה, עשוי להתרכז בתחום הבדיקות והחקירות האפידמיולוגיות.

עם זאת, עדיין לא ברור כיצד יגיב מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי למינוי החדש, שכן הוא דבק בדעתו שעליו לנהל את המשבר, כהבנתו.

פרופ' ברבש שימש כמנהל בית החולים איכילוב בין 1993 ל-1997 ובין 1999 ל-2015. בשנים 1999-1996 היה מנכ"ל משרד הבריאות. הוא מוכר בקהילה הרפואית כאפידמיולוג עם ניסיון ניהולי רחב והצלחות רבות רשומות על שמו.

פרופ' שוקי שמר, יו"ר מועצת המנהלים של חברת אסותא, בעבר מנכ"ל משרד הבריאות, אמר ל"ידיעות אחרונות" כי הוא מניח שאם פרופ' ברבש יקבל את התפקיד ויוגדרו סמכויותיו, הוא יתמקד בתגבור מערך הבדיקות כדי להגיע עד כ-100 אלף ביום משום שלהערכתו יש בישראל אלפי נשאי קורונה א-סימפטומטיים שכלל אינם מודעים אך עלולים להדביק אחרים. כן אמור פרופ' ברבש לבצע היערכות חדשה של מערך החקירות לקטיעת שרשת ההדבקה וידרוש שתוצאות בדיקות הדיגום יינתנו בתוך פחות מ-24 שעות. לשם כך יהיה צורך לרתום לעבודת המעבדות את כל המעבדות הקיימות בארץ.

נושאים קשורים:  אמיר אבולעפיה,  פרופ' גבי ברבש,  נתניהו,  קורונה,  פרופ' חזי חזי לוי,  פרופ' שוקי שמר,  חדשות,  מגיפת הקורונה
תגובות

הפתרון הנכון ביותר הינו : פרופ' ברבש - מנהל רפואי , אלוף אבולפיה- מנהל לוגיסטי. שניהם ביחד יוכלו לגבש מדיניות של תחקור אפידימיולוגי ואופרציה לקטיעות השרשראות. שניהם צריכים להתמנות ולהוות כח אולטימטיבי.

אנונימי/ת
21.07.2020, 08:44

פרופ' ברבש ניהל את המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי. היה מנכ"ל משרד הבריאות.
כעת יש מנכ"ל למשרד הבריאות שהוא רופא אין צורך בעוד רופא מנכ"ל חילופי שיכניס מקלות בגלגלים בגלל מאבקי יוקרה.
איך ניהול בית חולים בודד מכשיר את פרופ' ברבש לנהל משבר לאומי עם לוגיסטיקה מורכבת מול עיריות, פיקוד העורף, משרדי ממשלה ואזרחים?

21.07.2020, 16:11

מי שמנהל את משבר הקורונה מעכשיו והלאה זה קוביד תשע עשרה .

אנונימי/ת
21.07.2020, 16:13

אולי פרופסור יורם לס מנהל , ויהודה משי זהב מוציא לפועל.

אנונימי/ת
21.07.2020, 16:39

מחפשים פרויקטור שיהיה אפשר להפיל עליו את הכשלון,
תתחילו לעבוד במקום לדבר
עם מדיניות ברורה ועקבית, ולא מדיניות רופסת סהרורית ונסחטת על ידי לוביסטים של אינטרסנטים מקבוצות שונות