חדשות

יו"ר חדש לחוג לרפואת עיניים-גלאוקומה באיגוד רופאי העיניים

ד"ר יניב ברקמא מ"אסף הרופא" מחליף בתפקיד את ד"ר דני קוטלר מ"שיבא"', שסיים שתי תקופות כהונה שנמשכו ארבע שנים

ד"ר יריב ברקנא (צילום: אסף הרופא)

ד"ר יניב ברקנא (צילום: אסף הרופא)

ד״ר יניב ברקנא, רופא בכיר בשירות הגלאוקומה במרכז הרפואי "אסף הרופא", נבחר ליו״ר החדש של החוג לרפואת עיניים-גלאוקומה באיגוד רופאי העיניים. ד״ר ברקנא מחליף בתפקיד את ד״ר דני קוטלר מ"שיבא", ששימש בתפקיד הזה במשך שתי קדנציות, שנמשכו 4 שנים.

במסגרת שירות הגלאוקומה באסף הרופא, ד״ר ברקנא מייעץ ומנתח מטופלים שנשלחים על-ידי רופאי העיניים מאזור השפלה והמרכז. בנוסף הוא מרצה בכיר קליני בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב.

ד״ר ברקנא סיים בהצטיינות את לימודי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית ו"הדסה". הוא התמחה במחלות עיניים במרכז הרפואי אסף הרופא. בהמשך השתלם בגלאוקומה ב-New York Eye and Ear Infirmary, תחת המומחים המובילים בתחום: Robert Ritch ו-Jeffery Liebmann.

בנוסף לעבודתו הקלינית מרבה ד״ר ברקנא לעסוק גם בפעילות מחקרית ואקדמית. עד כה פירסם למעלה מ-50 מאמרים בספרות המקצועית הבינלאומית, בנוסף למאמרי סקירה ופרקים בספרים. לעתים קרובות הוא מרצה על עבודותיו ועל חידושים בתחום הגלאוקומה.

עבודותיו שהתפרסמו באחרונה עסקו, בין השאר, במציאת השכיחות של עיניים עם זווית סגורה בישראל, במדידת הלחץ התוך-עיני בשכיבה ובחידושים בפענוח נזק בשדה הראייה.

בתפקידו כיו״ר חוג הגלאוקומה הישראלי יהיה ד"ר ברקנא אחראי לארגן את מפגשי החוג, הפתוחים למומחי הגלאוקומה וכמו-כן לקהל רופאי העיניים הרחב המתעניין בחידושים ובעדכונים בתחום הגלאוקומה. באמצעות מפגשים אלו ופעילויות נוספות, לרבות בשיתוף עם איגוד רופאי העיניים בהר״י, משרד הבריאות וגופים בחו״ל, מקווה ד״ר ברקנא לתרום לשיפור וקידום האבחון והטיפול במחלת הגלאוקומה בישראל, ובסופו של דבר להקטנת הפגיעה בראייה והעיוורון כתוצאה ממחלה זו.

נושאים קשורים:  חדשות,  גלאוקומה,  ד״ר יניב ברקנא
תגובות