ישראל במלחמה

30 מיליון שקל יתוקצבו להשלמת מרכז השיקום בהדסה הר הצופים

בעקבות המלחמה, ב"הדסה" לוחצים לזרז את סיום הקמת מרכז השיקום כדי לתת את המענה הרפואי הנדרש למאות הפצועים מהשבועות האחרונים | ד״ר תמר אלרם, מנהלת ביה"ח: "המציאות מחייבת פעולה"

מרכז השיקום בהדסה הר הצופים, ינואר 2022. שלבי בנייה מתקדמים. צילום ארכיון: דוברות הדסה

התקציב הדרוש להשלמת בניית מרכז השיקום של הדסה הר הצופים יועבר לבית החולים בשבועות האחרונים, כך הודיע יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח"כ יונתן משרקי. התקציב, בסך יותר מ-30 מיליון שקל נועד לשלבים האחרונים של הפרויקט.

הוועדה קיימה את ישיבתה ביום ה' האחרון במרכז הרפואי הדסה ובין השאר דנה גם במרכז השיקום ובצורך להשלים את בנייתו אל נוכח הגידול במספר הפצועים שזקוקים לשיקום.

בדיון קודם בנושא המחסור במיטות שיקום בעיקר בצפון ובירושלים בוועדת הבריאות, אמר מנכ"ל "הדסה" פרופ' יורם וייס, כי בעוד חודשיים ייפתח בית חולים שיקומי בהר הצופים עם 150 מיטות שיקום בשיטות חדשניות ומתקדמות ביותר, אך ההבטחה לתקציב הוקפאה. "בנינו על תקציבים שהמדינה התחייבה לנו ועל בסיסם התחייבנו כבר לספקים. חייבת להיות חלוקת משאבים שווה בנושא בין כל חלקי הארץ", אמר.

פרופ' וייס הציג בפני חברי הוועדה את מרכז השיקום החדש שנבנה כך שידמה בית מרפא ולא כבית חולים ואמר כי "המרכז יכיל את הטכנולוגיה והרובוטיקה המתקדמות ביותר המאפשרות לקדם ולקצר את תהליך השיקום של המטופלים, ויהיה למתקדם והגדול במזרח התיכון".

בהמשך, לאחר הישיבה וההבטחות שניתנו, הוסיף פרופ׳ וייס: "כיום מטופלים במחלקת השיקום הוותיקה ב'הדסה הר הצופים' מעל 70 מאושפזים. עם המעבר לפתיחת מרכז השיקום החדש, שנמצא ממש על קו הסיום, נכפיל את המספר ל-140 מיטות שיקום באשפוז, ובאשפוז יום, מ-64 מיטות ל-240. זהו מספר משמעותי עבור תושבי ישראל. כמות הפצועים הזקוקים לשיקום כבר היום, לאחר חודש של מלחמה, היא עצומה, ולצערי, על פי התחזיות, המספר יגדל".

ד״ר תמר אלרם, מנהלת "הדסה הר הצופים", סיפרה כי הצורך הדחוף במיטות שיקום לא החל היום: "אנחנו לא התחלנו את הבנייה של מרכז השיקום עכשיו, אל מול תוצאות המלחמה. אנחנו זיהינו את הצורך כבר לפני שנים, אבל זוהי ההזדמנות שלנו לפעול עכשיו אל מול המציאות המחייבת פעולה, להעניק לפצועים שיקום במתקן המקצועי והמתקדם ביותר, הן השיקום הפיזי והן זה הנפשי והרגשי, שאני רואה ביניהם קשר חד משמעי ומחייבים טיפול מיידי".

יו"ר דירקטוריון הדסה, דליה איציק, אמרה כי "אנו בהדסה מחזרים באופן עצמאי אחר תורמים וארגון נשות הדסה מסייע בכך בכל כוחו, אך זהו מיזם לאומי, בעל חשיבות מכרעת בעיקר בתקופה הזו. המדינה זקוקה עכשיו – ממש עכשיו – למיטות שיקום נוספות באופן מיידי. הפצועים מהמלחמה חייבים להתחיל בשיקום לאחר ההחלמה מן הניתוחים המורכבים שעברו אצלנו – זהו זמן קריטי עבורם".

נושאים קשורים:  בניין השיקום בהדסה הר הצופים,  חדשות,  ישראל במלחמה,  ד"ר תמר אלרם,  שיקום,  תקציב
תגובות