מינויים

נבחר יו"ר חדש לחוג הישראלי לראומטולוגיה ילדים

פרופ' פנחס השקס, מנהל היחידה לראומטולוגיה של הילד במרכז הרפואי שערי צדק, נבחר לתפקיד | מחליף את פרופ' ליאורה הראל שכיהנה בתפקיד במשך שש שנים

פרופ' פנחס השקס, יו"ר החוג הישראלי לראומטולוגיה ילדים. צילום: דוברות "שערי צדק"

פרופ' פנחס השקס, מנהל היחידה לראומטולוגיה של הילד במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, נבחר להיות יו"ר החוג הישראלי לראומטולוגיה ילדים. הוא מחליף את פרופ' ליאורה הראל שכיהנה בתפקיד במשך שש שנים.

פרופ' השקס החל את דרכו המקצועית בביה"ס לרפואה של האוניברסיטה העברית, ולאחר מכן התמחה ברפואת ילדים בבבית החולים הדסה הר הצופים. הוא המשיך להתמחות-על בראומטולוגיה ילדים בבית חולים לילדים בסינסינטי, ארה"ב. עם חזרתו לישראל ב-1997, החל לעבוד כרופא בבתי החולים זיו, פוריה והעמק. משם גויס לנהל את היחידה לראומטולוגיה ילדים ב"קליבנד קליניק" ב-2003, וכשחזר לארץ בסוף 2009 החל לנהל את היחידה לראומטולוגיה של הילד ב"שערי צדק".

בנוסף, השקס הוא פרופסור חבר מטעם הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, ותחומי העניין והמחקר העיקריים שלו הם טיפול בדלקות מפרקים, וסקוליטיס (מחלות כלי דם) ומחלות האוטואינפלמטוריות, כולל קדחת הים-תיכוני המשפחתית (FMF). הוא פרסם קרוב ל-200 מאמרים בעיתונות הרפואית ופרקים בספרים וכן היה העורך הראשי של הספר המקיף הראשון בתחום המחלות האוטואינפלמטוריות. הוא גם רופא וחוקר עמית במרפאה האוטואינפלמטורי ב-National Institutes of Healthי(NIH) בארה"ב.

כעת, נבחר פרופ' השקס להיות להיות יו"ר החוג לראומטולוגיה ילדים בישראל, שהוא חלק מהאיגוד הישראלי לראומטולוגיה. פרופ' השקס שירת כנציג החוג לילדים בוועד האיגוד לפני היבחרו ליו"ר החוג.

פרופ' השקס מסר: "החוג גדל מאוד מאז שהוכר לבצע התמחויות-על בארץ ב-2016 ומאז כמעט הוכפל מספר הרופאים. בחלק גדול מהמרכזים יש כיום יותר מרופא אחד בכיר ויש הכרה בהתמחויות-על במספר הולך וגדל של מרכזים. בישראל, מספר הראומטולוגים של ילדים ביחס לאוכלוסיה הכללית הוא הגדול בעולם, אך עדיין קיים מחסור ברופאים בפריפריה. חיוני להביא את השרות שלנו גם לאוכלוסיות המצויות רחוק מהמרכז.

"לשמחתנו, כבר היום קיימים שיתופי פעולה טובים בין המרכזים בחינוך ובמחקר וברצוני להמשיך ולפתח את שיתופי הפעולה האלה במסגרת החוג. חשוב לי במיוחד לעודד את ההשתתפות של הרופאות והרופאים הצעירים בתחומי העניין והפעילויות של החוג. ברצוני גם לפעול לכך שסל הבריאות יכיל את מגוון התרופות החדשות שאושרו לטיפול בילדים עם מחלות ראומטיות בארה"ב ואירופה. תרופות אלו משפרות באופן ניכר את איכות החיים של הילדים ומונעות נזקים ונכות. יש לציין שמבחר התרופות אצל המבוגרים עם מחלות ראומטיות עדיין גדול מזה של הילדים".

פרופ׳ עפר מרין, מנכ״ל בית החולים שערי צדק, בירך את פרופ׳ השקס לרגל מינויו החדש: ״פרופ׳ השקס עושה חיל ב'שערי צדק' שנים רבות, והוא מביא את הניסיון והידע הרב שלו לתפקידו החדש. אני מברך אותו על המינוי הראוי, ובטוח שימשיך לעשות את עבודתו נאמנה״.

נושאים קשורים:  פרופ' פנחס השקס,  מינוי,  חוג הישראלי לראומטולוגיה ילדים,  חדשות,  מינויים
תגובות