חדשות

נושאי הליבה של מערכת הבריאות הוצגו בפני שר הבריאות דרעי

פרופ' נחמן אש הציג בפני השר הנכנס דו"חות של ועדות שבחנו נושאים מרכזיים במערכת הבריאות, ביניהם: אסטרטגיית צמצום פערי הבריאות, העברת השימוש בקנאביס מרישיון למרשם ופתרון לכפל ביטוחי בריאות

פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות היוצא. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, הציג שלשום (ג') בפני שר הבריאות, אריה דרעי, חמישה דו"חות של ועדות מקצועיות שבחנו סוגיות ליבה במערכת הבריאות. השר אמר כי יבחן  את הנושאים שהובאו בפניו ובסיום הבחינה יקבל החלטות שיובאו בפני הציבור.

הדו"חות שהוצגו עסקו בנושאים מרכזיים בהם מטפלת המערכת:

  • קידום הסדרה של קנאביס רפואי - מעבר מרישיון למרשם. דו"ח ועדת לב גיבש (בעז לב) את המתווה המקצועי והרגולטורי עבור מעבר ממשטר של רשיונות למרשמים.
  • דו"ח הצוות להסדרת הפרסום, השיווק והמידע למבוטחים בקופות החולים, גיבש מתווה להסדרה מחודשת ועדכנית של כללי השיווק והפרסום של קופות החולים.
  • דו"ח הוועדה להעצמת שירותי הבריאות בישראל והסדרת מערכת הבריאות הציבורית והפרטית - ועדת אש גיבשה פתרון מבני לבעיית הכפל הביטוחי וצעדים לחיזוק המערכת הציבורית ולצמצום אי השוויון.
  • דו"ח ועדת דוידוביץ לקביעת אסטרטגיית צמצום פערי בריאות בעשור הקרוב. הוועדה בחנה את בעיית אי השוויון בבריאות בישראל וגיבשה שש המלצות עבור תקציב 2024-2023.
  • דו"ח הוועדה הבין-משרדית לקידום בריאות ומניעת תחלואה כרונית. הוועדה גיבשה מדיניות אסטרטגית לקידום הרפואה המונעת בישראל.

נושאים קשורים:  פרופ' נחמן אש,  מערכת הבריאות,  שר הבריאות אריה דרעי,  חדשות
תגובות
07.01.2023, 17:39

אשמח לקישור ל דו"ח הוועדה הבין-משרדית לקידום בריאות ומניעת תחלואה כרונית .
מצפה בכליון עיניים לגדולות ונצורות מהשר הנכנס.

חבל שנושאים חשובים, כמו הפסקת ניהול בתי חולים על ידי משרד הבריאות, העברת האחריות על רפואה מונעת ןחינוך לבריאות לקופות החולים, רפורמה בנוהל ההתחשבנות בין הקופות לבתיה"ח וחיזוק רפואת הקהילה - אינם נמצאים על סדר יומו של משרד הבריאות