חדשות

סיגריה אלקטרונית התפוצצה בפיו של בן 28 מדימונה

עיקר הכוויות באזור העיניים, בית החזה ובפה שהתרסק | יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור: "הנזק מצטרף לשאר הנזקים המוכחים של סיגריות אלקטרוניות לבריאות הפרט והציבור"

שימוש בסיגריה אלקטרונית. צילום: שאטרסטוק

בן 28 מדימונה מאושפז במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע לאחר שנפצע קשה מסיגריה אלקטרונית שלפתע התלקחה והתפוצצה בפיו. בבית החולים העריכו שהוא סובל מכוויות דרגה א'. הנזקים שנגרמו לו הם באזור העיניים, החזה ובחלל הפה שהתרסק, מה שיחייב ניתוחים והליכי שיקום ממושכים.

בהתייחסו לאירוע אמר אמש יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' חגי לוין: "הנזק מצטרף לשאר הנזקים המוכחים של סיגריות אלקטרוניות לבריאות הפרט והציבור. חברות הסיגריות והסיגריות האלקטרוניות ממשיכות לטרגט בני נוער וצעירים במטרה למכר אותם, תוך ניצול הרפיסות הרגולטורית".

פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מערך הריאות ב"בילינסון", אמר לערוץ 12 כי "היו מקרים דומים בעבר, אבל הסכנה האמיתית היא דווקא לא בטיחותית. צריך לזכור שטכנולוגיית השימוש באדים בעישון פוגעת ברקמה של הריאות ואף עלולה לגרום להתפתחות של מחלות ריאה קשות - לאו דווקא מחלות סרטן". מקרה דומה מהתקופה האחרונה היה בפברואר השנה כאשר סיגריה אלקטרונית התפוצצה בפיו של בן 57 מפלורידה והוא נפגע קשה. במקרה אחר התפוצצה סיגריה אלקטרונית בפיה של ברמנית צעירה בבריטניה.

ד״ר ג׳יזלה קידמן, מומחית ברפואת משפחה ופנימית ב"מכבי שירותי בריאות", ציינה: ״הסיגריה האלקטרונית הומצאה לכאורה כדי למנוע את נזקי העישון, אך צריך לזכור שטכנולוגיית השימוש באדים בעישון פוגעת ברקמה של הריאות והיא אף עלולה לגרום להתפתחות של מחלות ריאה קשות - לאו דווקא למחלות סרטן למיניהן, וגם לגרום נזקים לכלי דם וללב. זה יכול לגרום לבעיות רבות ואף לנזק לטווח ארוך, מאחר שבמקרה כזה רקמת הריאות התפקודית מתחלפת ברקמת חיבור ומתפתחת מחלת פיברוזיס".

יש לציין כי משרד הבריאות פרסם בעבר מידע על אודות נזקיהן הבריאותיים הפוטנציאליים של הסיגריות האלקטרוניות. לפי האגודה למלחמה בסרטן, במחקר שנערך בנושא השימוש בסיגריות אלקטרוניות והנזקים שהן מחוללות נמצא כי 90% מבין הנפצעים היו גברים בני 20-29.

נושאים קשורים:  ד״ר ג׳יזלה קידמן,  ד"ר חגי לוין,  פרופ' מרדכי קרמר,  סיגריה אלקטרונית,  חדשות,  בית החולים סורוקה
תגובות
19.10.2022, 18:36

מזל שהוא לא נהרג בתאונת דרכים כשחצה את הכביש לקנות מילוי לסיגרייה, כי אז הכותרת הייתה "המוות מצטרף לרשימת המתים כתוצאה מהסיגריות"....
יש מי שמצליח לחבר את האג'נדה שלו (ייתכן מוצדקת!) לכל דבר.