COVID-19 בישראל

שיעורי התחסנות גבוהים בבתי החולים ברזילי, איכילוב ובני ציון

לפי דו"ח של משרד הבריאות, השיעור הנמוך ביותר של מתחסנים לקורונה בקרב עובדי בתי החולים שניידר, סורוקה ורמב"ם

חבר צוות רפואי מקבל את החיסון לקורונה. צילום ארכיון: מרים אליסטר/ פלאש 90

דו"ח משרד הבריאות שהתמקד בשיעורי ההתחסנות לקורונה של עובדים בבתי החולים בישראל מראה כי בראש הרשימה המרכז הרפואי ברזילי באשקלון ש-93% מכלל עובדיו התחסנו ואחריו המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב - 91.4% מכלל העובדים ו"בני ציון" בחיפה - 91.2%. כך דיווחה הבוקר (ה')  מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

הדו"ח מפרט את שיעור המתחסנים במנה הראשונה וכמה קיבלו את שתי המנות. המסמך מתייחס לצוותי הרפואה והסיעוד וגם לבעלי מקצועות פארא-רפואיים עובדי מינהל ומשק.

המוסדות הרפואיים שבהם  נמצא שיעור התחסנות נמוך: מרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה - 80% מהעובדים, "סורוקה" בבאר שבע - 79.9% ורמב"ם בחיפה - 76.8%.

משרד הבריאות הציב יעד לחסן יותר מ-95% מהצוותים הרפואיים ובהנחיה של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, לבתי החולים נאמר כי עובד במערכת הבריאות שאיננו מחוסן נגד קורונה לא יוכל לעבוד במחלקות שבהן חולים עם דיכוי חיסוני, ובהן אונקולוגיה, המטו-אונקולוגיה, יילודים, פגייה ומחלקה להשתלות מח עצם.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  צוותים רפואיים,  בתי חולים,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
23.04.2021, 10:02

בחיי שאיני מבין מה עובר בראשו של איש צוות רפואי שאינו מתחסן

אנונימי/ת
24.04.2021, 20:02

כפייה של בתי החולים להתחסנות צוותי העובדים גורמת לעלייה במספר המתחסנים. ניתן היה לפתור אותם בבדיקות קורונה ובדיקות מהירות אחת ליום, המשך מיגון מתאים או לחילופין העברה למחלקות עם פחות מדוכאי חיסון אך כנראה שהשיקולים לחסן עולות על זכויות העובדים. איש צוות רפואי אינו יכול לשמור על חיסיון תיקו הרפואי, אינו יכול להתנגד לחיסון גם לא מסיבות רפואיות והממסד הרפואי לא מסייע לו להתמודד במקרה שאינו יכול להתחסן. פשוט קובעים שהוא יכול להתחסן. זו שערוריה. אנשים שעובדים במערכת הרפואית במשך שנים מאבדים את מקום עבודתם ונשלכים לביתם כמו דפי עיתון של אתמול. נכון להיום אין מגפה בארץ וזה מה שקורה. מילא היו עושים את זה בינואר עוד הייתי מבינה, אבל אנחנו עוד רגע במאי. מספר הנדבקים הנמוך ביותר שהיה מזה שנה. עוול גדול.

אנונימי/ת
25.04.2021, 18:38

הידיעה מהיום על תלמידי תיכון שנדבקו מהורים לא מחוסנים צריכה להדליק נורה אדומה גם בראשך הריק.