COVID-19 בישראל

שר הבריאות: "החלטת בג"ץ חסרת אחריות ומנוגדת לאינטרס הציבורי"

בעקבות החלטת בג"ץ על פתיחת השמיים, השר אדלשטיין באירוע הוקרה לקופות החולים ומד"א: "הדבר היחידי שיכול לקלקל את המסיבה הוא הוריאנטים שייכנסו לישראל"

שר הבריאות יולי אדלשטיין באירוע ההוקרה. צילום: דוברות משרד הבריאות

שר הבריאות יולי אדלשטיין יצא היום (ה') נגד החלטת בג"ץ לפתיחת השמיים ואמר באירוע הוקרה לקופות החולים ומד"א שנערך בבית החולים איכילוב: "החלטת בג"ץ אתמול חסרת אחריות ומנוגדת לאינטרס הציבורי".

אדלשטיין התייחס להחלטת שופטי בג"ץ לפסול את התקנה שהגבילה כניסת 3,000 נוסעים ביום לנתב"ג ואת ועדת החריגים שנדרשה לאשר יציאה מישראל של מי שאינם מחוסנים או מחלימים, בנימוק שמדובר במגבלות שאינן חוקתיות. השופטים החליטו כי לא ניתן יהיה להאריך את תוקפן של הגבלות אלו במתכונתן הנוכחית, לאחר פקיעתן בשבת הקרובה.

"אנחנו מול אויב מאוד רציני ולא כדאי לתת יד לתחושה שהכל נגמר", אמר שר הבריאות. "צר לי לומר - גם אתמול בג"ץ נתן לזה ביטוי בהחלטה חסרת האחריות של פתיחה טוטאלית של גבולות ישראל. זה מנוגד לאינטרס הציבורי. אנחנו עדיין לא שם. אנחנו עוד נתגבר על זה אבל חשוב עדיין לנהוג באחריות גם בכניסה והיציאה מישראל כי הדבר היחידי שיכול לקלקל את המסיבה הוא הוריאנטים שיכולים להיכנס לישראל".

השר אדלשטיין נשא את הדברים כאורח הכבוד באירוע הצדעה שיזם מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב, פרופ' רוני גמזו, למנכ"לי קופות החולים ומד"א על תרומתם למבצע החיסונים של ישראל.

השר שיבח את קופות החולים ומד"א: "עברנו חמישה מיליון מתחסנים ועל כך מגיעה גם מילה טובה לאזרחי ישראל. כל אחד שעכשיו יושב בבית קפה, מתאמן בחדר כושר, משפחה שהולכת לקניון, או אוהדים שמתכוננים לדרבי. כל הדברים האלה הם בזכות אותם רופאות ורופאים, אחיות ואחים, פרמדיקים ופרמדיקיות. בעבר, כדי להגיע לנתונים כאלה, היינו צריכים סגר מהודק ועכשיו הכל פתוח וכל המדדים יורדים. אני מתחיל להאמין שהאירועים הקשים מאחורינו".

השר הביע חשש מכניסתם של וריאנטים חדשים לישראל אך הוסיף: "אני מאמין שנתגבר גם בהמשך. אני סומך על מערכת הבריאות שלנו ובטוח שאף אחד מאיתנו לא ייתן לנגיף עוד פעם לגבור עלינו. נהיה יחד לא רק בפסח אלא גם ביום העצמאות. כל זה בזכות המלאכים בלבן".

נושאים קשורים:  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  בג"צ,  פתיחת השמיים,  וריאנטים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
19.03.2021, 09:16

שר הבריאות הזה אינו מקבל כעקרון את הבג"צ. שהרי מצפונו אינו מתיר לו . וכבר היו דברים מעולם.
יש לעצרו בשל העלבת עובד ציבור ופגיעה בעקרון הפרדת הרשויות .

אנונימי/ת
19.03.2021, 15:01

החלטת בג"ץ לא מנוגדת לשום אינטרס ציבורי. היא אולי מנוגדת לאינטרס מפלגתי/גושי כלשהו, ותואמת את האינטרס הדמוקרטי הבסיסי שעדיין שורד בישראל.

19.03.2021, 15:28

כל הכבוד לבגצ, שומר הסף של הדמוקרטיה. תקוותנו האחרונה