חדשות

ביקורת וחרושת שמועות סביב מינויה של בכירה במשרד הבריאות

גורמים במשרד הבריאות מותחים ביקורת על מינויה של שני שרביט לתפקיד סמנכ"ל בכיר למינהל והון אנושי: "מינוי קריטי שבועיים לפני הבחירות, ללא כל ניסיון במערכת הבריאות"

שני שרביט, סמנכ"ל בכיר למינהל והון אנושי במשרד הבריאות

משרד הבריאות הודיע אתמול (ג') על מינויה של שני שרביט לתפקיד סמנכ"ל בכיר למינהל והון אנושי. על פי ההודעה, היא נבחרה פה אחד מבין שבעה מועמדים. שרביט היתה קודם לכן ראש מינהלת ההקמה של מטה הסייבר הלאומי, "על כל המשתמע מכך, לרבות העיסוק במנהל ובמשאבי אנוש וקיבלה המלצות נלהבות על פועלה", צוין בהודעה.

עוד צוין בהודעת משרד הבריאות כי "שרביט קודמה לשמש בתפקיד ראש אגף בכיר וסמנכ"ל בכיר למדיניות משאבי אנוש וארגון. היתה בעבר גם עוזרת יו"ר ועדת הכנסת, עוזרת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הובילה את הקמתן של שתי יחידות סמך למשרד ראש הממשלה, עסקה באיחוד גופים ובביצוע שינויים ארגוניים, הקימה יחידות מנהל והיא בעלת ניסיון עשיר בכל תחומי המינהל. יש לה תואר ראשון במדע המדינה ומזרח תיכון ותואר שני בתכנית למצטיינים במדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית".

במשרד הבריאות ביקשו להדגיש כי "בניגוד לפרסומים שונים, היא לא היתה יועצת ראש הממשלה אלא היתה יועצת לשני מנכ"לים לשעבר במשרד ראש הממשלה והם המליצו עליה".

אלא שהבוקר (ד') מדווח אדריאן פילוט ב"כלכליסט" שהמינוי נראה תמוה ועיתוי המינוי ערב בחירות עורר "אי נוחות" במשרד הבריאות.

משרד הבריאות חווה לאחרונה גל עזיבות של בכירים, כאשר כמעט כלל השדרה הניהולית של המשרד נטשה והתפרקה. האחרון היה מנהל שירות המזון של ישראל אלי גורדון. לפניו עזבו המשנה למנכ"ל איתמר גרוטו, הסמנכ"ל למשאבי אנוש דב פסט, סמנכ"ל הכלכלה והכספים ודים פרמן, סמנכ"ל הבינוי ופרויקטור הקורונה מטעם המשרד אבי בן זקן, דובר המשרד איל בסון, מנהל חטיבת בתי החולים הממשלתיים ארז און, הממונה על שירותי בריאות הציבור סיגל סדצקי ומנכ"ל המשרד לשעבר משה בר סימן טוב.

בדיווח נמסר כי "תפקיד סמנכ"ל משרד הבריאות למשאבי אנוש וחבר הנהלה משך את עיניה של כל מערכת הבריאות. מי שכיהן בתפקיד זה עד לאחרונה, דב פסט (יצא לגימלאות) נהנה מהשכר הגבוה ביותר במשרד. התפקיד קיבל משנה חשיבות עם מינויו של השר יולי אדלשטיין. יש גורמים במערכת, כך דווח, הסבורים שזה מינוי כושל ונועד "להמשיך במדיניות ראש הממשלה שלמעשה מנהל את המאבק במגיפת הקורונה בעצמו".

בין הטענות האחרות נגד המינוי: "לא מבצעים מינוי כה קריטי שבועיים לפני בחירות". מיד לאחר שפורסם המכרז הוחלף בתוף שעות ספורות הרכב הוועדה שאמורה לבחור. עוד דווח שהמנכ"ל פרופ' חזי לוי ביקש מנציבות שירות המדינה "ימים ספורים לפני הישיבה המכרעת של הוועדה לבצע מינוי זמני לתפקיד, ואף נקב בשמה של מ"מ שהועיד לתפקיד". אלא שמועמדת זאת לא עברה את שלבי המכרז.

כלפי שרביט נטען על ידי אישים שונים במשרד עצמו, על פי הדיווח ב"כלכליסט", ש"אין לה רקע או ניסיון בהון אנושי או במינהל ברמה הנדרשת וגם אין לה היכרות עם מערכת הבריאות".

דוברות משרד הבריאות דחתה את כל הטיעונים הללו.

נושאים קשורים:  שני שרביט,  משרד הבריאות,  פרופ' חזי לוי,  חדשות,  מינוי
תגובות
אנונימי/ת
10.03.2021, 18:26

אין תחליף לדב פסט

אנונימי/ת
10.03.2021, 19:11

מה לא בסדר במינויה? היא ראויה.

אנונימי/ת
10.03.2021, 19:49

פחחחחח

10.03.2021, 22:19

מדובר פה בפורום המקפיד על טיעונים מבוססים. במידה ואין בידך את היכולת לבסס את הטיעון שלך, אני מציע למחוק את ההערה.

אנונימי/ת
11.03.2021, 19:54

קודם כל כל מינוי במקום דב פסט מבורך. שנית כל המועמדות הפנימיות כגון שרה שטרספלד והאנשים שסובבו את דב לא ראויים בעליל. אז מה הבעייה שהביאו מינוי חיצוני. הרזומה שלה מעיד בפני עצמה. בואו ניתן לה מספר ימי חסד וניראה איך היא מתפקדת דבר אחד ברור היא תתפקד הרבה יותר טוב מדב פסט. מי מתגעגע לינקלה ברגר?