COVID-19 בישראל

במשרד הבריאות מודאגים מהעלייה במקדם ההדבקה

עיקר העלייה בתחלואה בקרב ילדים ונוער לצד צעירים שלא התחסנו | במשרד הבריאות ימליצו לקבינט הקורונה לדחות את תחילת ביצועה של "הפעימה השלישית" בפתיחת המשק

30% מבני 19-12 כבר חוסנו לקורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

העלייה המתמשכת במקדם ההדבקה, שאתמול כבר הגיע ל-0.99, לצד העובדה שרק 3.3 מיליון ישראלים קיבלו את שתי מנות החיסון לקורונה – ולא יותר מארבעה מיליון כפי שנקבע על ידי הממשלה כיעד, וגם מספר החולים שהם במצב קשה איננו יורד בימים האחרונים ונמצא עתה על 750 ואף יותר, עולה מחדש החשש במשרד הבריאות להסתמנות של עלייה מחודשת בתחלואה. לפיכך, עשוי הדרג המקצועי במשרד להמליץ לקבינט הקורונה לדחות את תחילת ביצועה של "הפעימה השלישית" בפתיחת המשק. כל המדדים הנ"ל סומנו כתנאי לפתיחת מלוא הפעילות במשק. עתה מוצע שהמהלך הזה ייעשה באופן מדורג יותר

"הפעימה השלישית" תוכננה להתחיל ב-7 במארס בתנאים מסוימים בהתאם ל"תכנית הרמזור" המשוכללת שגם מביאה בחשבון שיעורי התחסנות בכל עיר ויישוב ולא רק את שיעורי התחלואה.

גם בנושא ההתחסנות יש בימים האחרונים מידה מסוימת של אכזבה בקרב גורמי המקצוע במשרד הבריאות משום ששיעור בני ה-50 ומעלה שקיבלו את שתי מנות החיסון רחוק עדיין מהיעד שסומן: רק כ-82% ולא 95% כפי שציפה משרד הבריאות שיהיה ב-1 במארס במסגרת ההערכות ותחזיות מוקדמות שנעשו עם תחילת מבצע החיסונים.

אירועי פורים וההתקהלויות ההמוניות שהיו בעיקר בירושלים ובתל אביב, תוך הפרת ההנחיות, ייתנו, ככל הנראה, ביטויים בתחלואה העולה מחדש רק בעוד כעשרה ימים, אולי כבר בתוך שבוע.

לפי נתוני משרד הבריאות, שהובאו הבוקר (ב') בדיווח של עידו אפרתי ב"הארץ", רואים בימים האחרונים את עיקר העלייה בתחלואה בקרב ילדים ונוער לצד צעירים שלא התחסנו. כ-70% מהמאומתים לנגיף עתה הם מתחת לגיל 40 ו-44% ילדים ובני נוער מתחת לגיל 18.

נתונים נוספים, עליהם הצביעה שרית רוזנבלום במאמר דעה ב"ידיעות אחרונות", "נכון לאתמול, אחד מכל שבעה מאומתי קורונה החדשים הוא בקבוצת הגיל 9-0, אחד מכל חמישה בגילאי 19-10. אחד מכל שמונה שנדבקו יסבול מתסמינים שונים חודשים ארוכים גם לאחר שייקבע שאיננו חולה. שכיחותה של הדלקת הרב מערכתית שמופיעה כמה שבועות לאחר ההידבקות בנגיף נמצאת במגמת עלייה".

הבוקר גם נמסר ממשרד החינוך שרק 67.6% מעובדי ההוראה חוסנו במנה הראשונה ורק 51.5% גם בשנייה. מאז 16 בפברואר הסתמנה עלייה עקבית מדי יום במספר מוסדות החינוך שנסגרו כאשר ילדים או מוריהם נדרשו להיכנס לבידוד עקב חשיפה לנגיף, לרוב של ילדים. אתמול עמד מספרם של גני הילדים שנסגרו על 270 – ב-120 יותר מאשר לפני שבועיים, וכן 38 בתי ספר.

נושאים קשורים:  מקדם הדבקה,  תחלואת קורונה,  משרד הבריאות,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות