COVID-19 עולמי

סגר מלא בניו זילנד בגלל מקרה אחד של מאומת לקורונה

2.2 מיליון תושבי אוקלנד בסגר בן שבוע בשל חולה קורונה אחד | מחקר של "פייזר" בוחן עתה את בטיחות ויעילות המנה השלישית | מנכ"ל "פייזר": "ישראל היא מעבדה עולמית לחיסונים"

סגר באוקלנד. צילום: Chameleon/ שאטרסטוק

מקרה אחד של הידבקות בנגיף קורונה, שאובחן בעיר אוקלנד בניו זילנד (2.2 מיליון תושבים), הכניס בסוף השבוע את כל העיר לסגר של שבוע מחשש להתפשטות הנגיף בקהילה. מקור ההידבקות לא ידוע. עם זאת הוברר שהמאומת שהה במקומות הומי אדם – סופרמרקט וחדר כושר. אחד מילדיו, תלמיד תיכון, נמצא שלילי.

קודם לכן הוטל על אוקלנד סגר דומה לאחר שנתגלו בה שלושה מקרי קורונה. בניו זילנד חלו עד היום רק 2,376 מקומיים ונפטרו 26. הבוקר (א') דווח על ארבעה מקרי הידבקות חדשים שאובחנו בה.

מניין חולי הקורונה בעולם עומד הבוקר (א', נכון ל-10:30) מאז תחילת המגיפה על 114,408,267, מהם נפטרו 2,538,246 ו- 89,964,493 החלימו. במצב פעיל עכשווי נמצאים עתה 21,905,528. לאחר שביממה האחרונה נוספו יותר מ-42.6 אלף נדבקים חדשים במצטבר ב-219 מדינות.

בארה"ב, מניין החולים מתחילת המגיפה עומד כבר על 29,202,824, מעל תשעה מיליון במצב פעיל עכשווי. עד כה נפטרו 524,669 אמריקאים כתוצאה ממחלת הקורונה.

בסוף השבוע העניק מנכ"ל "פייזר", ד"ר אלברט בורלא, ראיון בלעדי לרשת הטלוויזיה האמריקאית NBC ובו התבטא: "ישראל משמשת למעשה כמעבדה עולמית לחיסונים". לדברי בורלא, "בתוך חודש-חודשיים, הודות לנתונים מהשטח שיגיעו מישראל, נוכל לקבל אינדיקציות האם מתחסנים יכולים להדביק אחרים.

"אני סבור שישראל היא המעבדה של העולם כעת, משום ששם משתמשים רק בחיסון שלנו. נכון לעכשיו חיסנו כבר חלק גדול מאוד מהאוכלוסיה ומתקדמים במהירות לקראת חיסון האוכלוסיה כולה".

מחקר של "פייזר" בוחן עתה את הבטיחות והיעילות של המנה השלישית בקרב 144 אנשים בשתי קבוצות גיל: בני 18-55 ובני 65-85. אותם משתתפים היו הראשונים שהתנדבו לקבל את מנת החיסון של "פייזר" במאי והרכב המנה השלישית הזאת יהיה זהה לזו שקיבלו קודם לכן.

ד"ר בורלא הוסיף כי הוא מקווה שהמנה השלישית תגביר את התגובה החיסונית בצורה טובה יותר ותעניק הגנה טובה יותר נגד המוטציות השונות: "אנחנו מאמינים שהמנה השלישית תעלה את תגובת הנוגדנים פי עשרה עד 20".

נושאים קשורים:  אוקלנד,  ניו זילנד,  סגר,  פייזר,  ד"ר אלברט בורלא,  חדשות,  חיסון לקורונה,  19-COVID
תגובות