COVID-19 בישראל

יותר ממחצית מיטות טיפול נמרץ כללי תפוסות על ידי חולי קורונה

50%-70% ממיטות טיפול נמרץ כלליות בישראל תפוסות כעת על ידי מחלימים מקורונה לצורך תמיכה נשימתית | את שאר החולים הזקוקים לטיפול נמרץ נאלצים לאשפז במחלקות אחרות

58 מכשירי אקמו נמצאים בשימוש – שיא בגל תחלואת הקורונה הנוכחי. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

על פי הערכת האיגוד הישראלי לטיפול רפואי נמרץ, 50%-70% ממיטות הטיפול הנמרץ הכלליות בישראל, שאינן מיועדות לחולי קורונה פעילים, תפוסות כעת על ידי מחלימים מקורונה. אולם, עיקר הבעיה אינה מספר המיטות אלא המחסור בכוח האדם הייעודי לטיפול בחולים: חלק ניכר ממצבת כוח האדם בטיפול הנמרץ הכללי הועבר למחלקות הקורונה ולמחלקות טיפול נמרץ המיועדות לחולי קורונה.

בדיווח של אדיר ינקו הבוקר ב-ynet נמסר כי במשרד הבריאות הסבירו שהבעיה העיקרית היא ב"עומס על הצוות. כוח האדם ממחלקות הטיפול הנמרץ הכלליות עבר הן למחלקות הקורונה והן למחלקות הטיפול נמרץ קורונה. בנוסף, מחלימי הקורונה שמאושפזים במחלקות הטיפול הנמרץ הכללי דורשים יותר כוח אדם".

ד"ר ירון בר-לביא, יו"ר אגף טיפול נמרץ במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, יו"ר האיגוד הישראלי לטיפול רפואי נמרץ, צוטט בדיווח: "המושג מחלים הוא מושג מטעה - מדובר באנשים שהם למעשה חולים מאוד בגלל הקורונה. בדיקות הקורונה שלהם הפכו שליליות לפחות פעמיים, אבל הם ממשיכים להיות במצב מאוד קשה, לעתים עם הנשמה מלאכותית. במקרה כזה מוציאים אותם ממחלקות הקורונה למחלקות הטיפול הנמרץ הכללי. כך למעשה המחלימים ממלאים את מחלקות הטיפול הנמרץ הכללי, שבעצם מיועדות לחולים שאינם חולי קורונה. לחלק גדול יש הצטלקות ריאתית והם יישארו מונשמים לטווח ארוך, אם ישרדו".

במצב עניינים זה, נפגעי טראומה או חולים מחלות שגרתיות שאמורים להיות מאושפזים במחלקות הטיפול הנמרץ הכללי, נשארים במחלקות או במיון שעות על גבי שעות, או שהם לא נכנסים לטיפול נמרץ בכלל ומופנים למחלקות אחרות. ד"ר בר-לביא: "זה קורה בכל בית חולים, כל הזמן. המחלימים מקבלים עדיפות כי צריך להוציא אותם ממחלקות הקורונה כדי לפנות מיטות לעוד חולי קורונה".

נושאים קשורים:  טיפול נמרץ,  מחלימי קורונה,  ד"ר ירון בר לביא,  חדשות,  19-COVID,  חולי קורונה
תגובות