COVID-19 בישראל

ד"ר פלדמן: "הארכת הסגר נדרשת באופן מיידי להצלת חיים ממש"

יו"ר ארגון רופאי המדינה, שהתנגד בעבר לסגרים מלאים ותמך בסגירה דיפרנציאלית, מזהיר: "בשלב הזה, הפסקת הסגר לפני הורדת המספרים הקשים היא חסרת אחריות ותעלה בתמותה של אלפים"

ד"ר זאב פלדמן, סגן יו"ר הר"י ויו"ר אר"ם. "אל תתבלבלו במספרים". צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90

לקראת ישיבת הממשלה הערב שתדון בדרישת משרד הבריאות להאריך את הסגר בשבוע לפחות, אמר הבוקר (א') ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים ב"שיבא" ומ"מ יו"ר הר"י: "אל תתבלבלו במספרים, ההתייצבות במספר החולים הקשים נובעת לצערי מתמותת שיא של 280 חולי קורונה בחמישה ימים".

פלדמן, שהתנגד בעבר לסגרים, קרא להארכת הסגר: "אני שהתנגדתי לרוץ לסגרים מלאים, שתמכתי ברמזור ובסגירה דיפרנציאלית לפי תחלואה, אומר במפורש: בשלב הזה הפסקת הסגר לפני הורדת המספרים הקשים היא חסרת אחריות. התוצאה שלה ידועה מראש - תמותה של אלפים, רפואה לא שוויונית שקבלת ההחלטות בה מתקבלת על בסיס מקום פנוי לאמבולנסים הממתינים שעות למיונים הביולוגיים, או למכונות האקמו לחולים קריטיים".

עוד ציין כי מערכת החינוך צריכה התארגנות מחדש ליציאה מהסגר והיא האתגר המשמעותי ביותר במניעת סגר רביעי. לדבריו, "לצד הצורך בהארכת הסגר הנדרש באופן מיידי להצלת חיים של ממש, בואו לא נופתע ונכין כבר עכשיו את מערכת החינוך כדי שלא נשמע את המשפט 'צריך עוד כמה ימי היערכות'.

"מערכת החינוך ללא ספק צפויה להיות אחת ממקורות ההדבקה המשמעותיים בגל הרביעי. כבר עכשיו 12% מהמאומתים הם ילדים בני 0-9. מערכת החינוך חייבת לצאת מהסגר בקפסולות מהודקות ומנוהלות. חייבים לקיים קמפיין הסברה ממוקד ואינטנסיבי להתחסנות בקרב הצוותים החינוכיים ולוודא שיותר מורים ומורות מתחסנים וכן להקים מערך בדיקות סיקור מהירות. אם לא ניערך", הזהיר ד"ר פלדמן, "הגל הרביעי והסגר הרביעי יהיו בפתח, ומקורם יהיה במערכת החינוך".

ד"ר פלדמן ביקש לתגבר את קצב מתן החיסונים באומרו: "שחררו כבר את החיסונים לכולם. היעד כרגע זה חיסון של לפחות שבעה מיליון ישראלים. כדי להגיע ליעד הזה כמה שיותר מהר, כאשר שלושה מיליון כבר התחסנו ורוב אוכלוסיית הסיכון מחוסנת, יש לאפשר לכל מבוגר מעל גיל 16 להתחסן. נתוני המחלה הקשים מחייבים להאיץ את קצב ההתחסנות כדי לשנות את המשוואה מול קצב העלייה של הנדבקים במחלה שהגיע היום ל-10.7% מאומתים".

נושאים קשורים:  סגר,  ד''ר זאב פלדמן,  חדשות,  19-COVID,  מגיפת הקורונה,  חיסון לקורונה
תגובות
אנונימי/ת
31.01.2021, 14:51

הדג מסריח מהראש.
כשהשלטון מושחת המאבק במגפה מסוג זה לא יצלח עם סגר ובלי סגר, כי מאבק במגפה כזו צורך אוכלוסיה מלוכדת שנותנת אמון במנהיג.
ככל שדרוג המדינה נמוך במדד השחיתות והשקיפות כך סיכוייה להתמודד בהצלחה עם אתגרים שכאלו בעייתי יותר.
ישראל במקום 62.
דנמרק, ניו זילנד ופינלנד בשלישיה העליונה.
תבשיל שמתכונו: רפואה+ פוליטיקה+ כתבי אישום+ בחירות = הוא תבשיל רעיל.