COVID-19 בישראל

במשרד הבריאות שוקלים אפשרות למתן מנת חיסון שלישית

במשרד הבריאות בוחנים את הסיכוי ליעילות פחותה של תרכיב החיסון נגד הזן הדרום אפריקאי | נתון חדש: 63 איש שהתחסנו במנת החיסון השנייה נדבקו בקורונה - מתוכם מאושפזים במצב קשה וקריטי חמישה אנשים

קשיש מתחסן לקורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

ראש שירות בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה הבוקר (ה') בראיון לגל"צ כי "האפשרות של מתן מנת חיסון שלישית תישקל. אנחנו צריכים להבין אם יש סיכוי ליעילות פחותה של תרכיב החיסון כנגד הזן הדרום אפריקאי של הנגיף. מגדלים עתה את הזן הזה במעבדה במטרה לבדוק את העניין. יידרשו כמה שבועות כדי לקבל תשובות", אמרה ד"ר אלרעי-פרייס.

חברת פייזר דיווחה אמש כי על פי מחקר ראשוני שערכה, תרכיב החיסון שלה יעיל כנגד שלושה זנים, בכלל זה נגד המוטציה הדרום אפריקאית, אך ככל הנראה יעילות החיסון יורדת מעט. "מודרנה" דיווחה שעל פי מחקר ראשוני שלה, תרכיב החיסון שפיתחה יעיל נגד המוטציות הבריטית והדרום אפריקאית, אולם, יש מידת מה של ירידה ביעילות נגד הוריאנט הדרום אפריקאי.

אמש דיווחו כלי תקשורת שונים בעולם כי "פייזר" ו"מודרנה" ישדרגו את תרכיבי החיסון שלהן למתן הגנה טובה ויעילה יותר מפני הידבקות בוריאנט הדרום אפריקאי. קודם לכן נמסר כי התרכיבים הנוכחיים יעילים כנגד הוריאנט הבריטי. לפי הדיווחים, "פייזר" שוקלת להמליץ לחסן במנה השלישית המשופרת יותר את כל מי שהתחסנו במנה השנייה.

ד"ר אלרעי-פרייס גם התייחסה לתחלואה שנראתה בקרב מתחסנים: "נכון לשלשום", אמרה, "ידוע לנו על 63 אנשים שקיבלו את המנה השנייה של החיסון ונדבקו בקורונה, מתוכם מאושפזים במצב קשה וקריטי חמישה אנשים. זה 0.0014% בלבד".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חדשות,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  המוטציה הדרום אפריקאית,  פייזר,  19-COVID
תגובות
29.01.2021, 10:03

Simple question: it’s winter and this is the time for Flu, so what ever happened to the influenza virus? Do the bad cases of Corona are actually flu? And how about drugs that are effective for flu? We’re they ever used against the Corona? After all these are viruses from the same family of Corona viruses.

30.01.2021, 13:24

שלום רב,
לאחר כמה זמן שקיבלו את החיסיון השני חלו?

אנונימי/ת
31.01.2021, 09:10

חלק מהחיסונים מושמדים עוד לפני שמזריקים אותם, על ידי ניעור המזרק ,''כדי להוציא בועיות אוויר''. מי שקיבל ''חיסון'' מנוער, קיבל למעשה סליין, לכן לא יהיה מוגן.