COVID-19 בישראל

משרד הבריאות ממליץ להאריך את הסגר הנוכחי בעוד שבוע

"עם נתוני התחלואה, זה יהיה טירוף מוחלט לצאת עכשיו מהסגר", התבטא שר הבריאות שהמליץ בנוסף לסגור את השמיים לעוד שבועיים ולהצמיד GPS לאיתור מחויבי בידוד ששבו מחו"ל

מחסום של משטרת ישראל במהלך הסגר. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

משרד הבריאות המליץ בהתייעצות שהתקיימה אמש (ב') אצל ראש הממשלה, להאריך לפחות בשבוע נוסף את הסגר שאמור להסתיים ביום א' הקרוב, 31 בינואר, בחצות. ההמלצה באה לנוכח העלייה בתחלואה ובעיקר לאחר שהובאו לידיעת ראשי המשרד נתונים על מחלקות טיפול נמרץ בבתי החולים הנמצאות בתפוסה מלאה, "שלא היתה כמותה מעולם בישראל", כפי שתיאר זאת שר הבריאות. המלצה נוספת: להאריך את סגירת השמיים בעוד שבועיים לפחות.

משמעות הארכת הסגר: מערכת החינוך תמשיך להיות סגורה לחלוטין. בהתייעצות התבטאו שר הבריאות אדלשטיין ובכירי משרדו: "זה יהיה טירוף מוחלט לצאת עכשיו מהסגר בנתוני תחלואה שכאלה, במיוחד בכל מה הנוגע לחולים במצב קשה".

בדיווחי התקשורת השונים הבוקר נמסר כי שר הבריאות גם הציע "לבחון שימוש בצמידי איתור GPS על מנת לעקוב אחרי כל מי שחוזר מחו"ל ונדרש לבידוד ביתי במקום לבידוד כפוי במלונית, אם הוא אכן ממלא אחרי ההנחיות. "אני לא מבין את הקושי הגדול בלהשתמש בצמיד איתור שכזה. זאת לא מצלמה בשירותים אלא בקשה מכל אזרח שומר חוק לשבת בבידוד. אני לא מבין איזו פגיעה יש פה בפרטיות. הוא הרי לא אמור לעזוב את הבית שלו מהבידוד", אמר השר אדלשטיין.

לשכת ראש הממשלה מסרה לתקשורת כי בהתייעצות השתתפו גם ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, הממונה על המאבק בקורונה פרופ' נחמן אש ובכירים נוספים. "הדיון עסק בניתוח מגמות התחלואה, קצב ההתחסנות, השפעת המוטציות על מצב התחלואה, תאריכים ליציאה מהסגר וסוגיות נוספות. בכירי משרד הבריאות הביעו חשש שגם בתום המועד הנוכחי של הסגר נישאר עם רמה גבוהה של תחלואה ועומס כבד מאוד של חולים קשים בבתי החולים. סוכם כי מחר (היום) ימשיכו ההתייעצויות".

נושאים קשורים:  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  סגר,  סגירת השמיים,  בידוד,  תחלואת קורונה,  חדשות,  19-COVID
תגובות