COVID-19 בישראל

רק שליש מהשבים מחו"ל מקפידים על חובת הבידוד

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה: "המדינה לא יכולה או לא רוצה לאכוף את כללי הזהירות שהיא עצמה קובעת - כל מי שמפר את הכללים אחראי לאלפי נדבקים ולחולים במצב קריטי"

נוסעים חוזרים בנתב"ג. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

רק שליש מהשבים לישראל מחו"ל שומרים על ההנחיה שעליהם להיכנס לבידוד. כך עולה מניתוח מדדי תנועה שבוצע עבור משרד הבריאות על ידי חברה חיצונית.

עוד עולה מניתוח הנתונים שפורסמו שלשום (ו') כי בשבוע שעבר היתה ירידה של 12.5% בשיעור האזרחים המקפידים על בידוד ביתי. לפני כחודש הורתה הממשלה על חובת בידוד לכל הישראלים השבים לארץ מכל המדינות בעקבות הופעת המוטציות של נגיף הקורונה.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא ומ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית, הגיב לממצאים: "שכחנו את האחריות האישית והערבות ההדדית. אחרי כשנה הבנו שהמדינה לא יכולה או לא רוצה לאכוף את כללי הזהירות שהיא עצמה קובעת. כל מי שמפר את הכללים - ואף אחד לא יתפוס אותו - אחראי לעשרות אלפי נדבקים, לחולים במצב קשה וקריטי המאושפזים בבתי החולים ובעקבות הידרדרות שחלה במצבם של רבים מהם, גם למותם".

לפי דיווח בנושא זה ב"ישראל היום", בשלושה החודשים האחרונים, 4,284 נדבקים בקורונה היו בקרב השבים מחו"ל: 832 חזרו לישראל מטורקיה, 679 מאיחוד האמירויות ו-588 מארה"ב. שיעור מאומתים לנגיף הגבוה ביותר מכלל החוזרים מכל המדינות נרשם בקרב אלה שהגיעו מאוקראינה, ממולדובה ומבולגריה - יותר מ-2% מהם התגלו כחיוביים. שיעור המאומתים שחזרו מאיחוד האמירויות - 1.74%.

נושאים קשורים:  ד''ר זאב פלדמן,  חו"ל,  בידוד,  חדשות,  19-COVID,  דובאי
תגובות