COVID-19 בישראל

ארבעה רופאים הגישו תביעת דיבה נגד ראש שירותי בריאות הציבור

הרופאים, שהתראיינו לסרטם של אורלי וגיא שחולל סערה בקהילה הרפואית, הגישו תביעת דיבה נגד ד"ר שרון אלרעי פרייס | טוענים שכינתה אותם "מכחישי קורונה" ו"מתנגדי חיסונים"

ד"ר שרון אלרעי-פרייס. "ההודעה של ד"ר אלרעי פרייס רוויה בהשמצות שקריות על התובעים", צילום: "הכללית"

ארבעה רופאים שהתראיינו בסרטם של אנשי הטלוויזיה אורלי וילנאי וגיא מרוז, שהופץ ב"יוטיוב" וחולל סערה גדולה בקהילה הרפואית, הגישו היום (ה') תביעת דיבה נגד ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, כך דווח בערוץ 12.

הארבעה טוענים שד"ר אלרעי פרייס "הכפישה את שמם בהודעת וואטסאפ אחת שפורסמה בתקשורת. הם טוענים שכינתה אותם "מכחישי קורונה" ו"מתנגדי חיסונים". הרופאים הודיעו כי פנו לפני כשבוע וחצי במכתב התרעה לד"ר אלרעי פרייס ולטענתם לא השיבה להם.

הארבעה הם: פרופ' אודי קימרון, פרופ' אייל שחר, פרופ' איתן פרידמן וד"ר אמיר שחר. הם דורשים מראש שירותי בריאות הציבור לפרסם תיקון והכחשה לדבריה באותו הפורום שבו הגיבה בשעתו לדבריהם בסרט וכן לפרסם את פסק הדין כשיינתן בהליך הזה - על חשבונה. עוד דורשים הרופאים פיצוי בסך כ-150 אלף שקל, זאת לפי חוק איסור לשון הרע. "כל סכום אשר יתקבל מהנתבעת ישמש לכיסוי הוצאות המשפט ולתרומה לחיזוק מחלקות טיפול הנמרץ בבתי החולים", הבהירו הרופאים.

"ההודעה של ד"ר אלרעי פרייס מתחילתה ועד סופה רוויה בהשמצות שקריות על התובעים", כתבו ארבעת הרופאים במכתב התביעה בהתייחס להודעתה בקבוצת הוואטסאפ. "החמורות שבהן הן האמירות שהתובעים הם 'מכחישי קורונה' ו'מתנגדי חיסונים'". אלו אמירות מבזות, משפילות וכאלה ששמות ללעג את תפקידם, השכלתם האקדמית, נסיונם ומקצועיותם של התובעים. ההודעה מהווה לשון הרע".

עוד נכתב בכתב התביעה כי בסרט הובהר שהתובעים אינם מכחישי קורונה ואינם מתעלמים מקיומה. הם הודו כי ד"ר אלרעי פרייס לא ציינה את שמותיהם במפורש כשהשתמשה בכינויים האמורים, אבל טענו שלמרות זאת, "מתוכן הדברים ברור לחלוטין כי דבריה מכוונים אל משתתפי הסרט".

עוד טוענים הרופאים שד"ר אלרעי פרייס "הציגה אותם כרודפי פרסום שכביכול מנסים להתנגח. לא רק שדבריה של הנתבעת הם בבחינת לשון הרע, אלא שיש בהם ניסיון להשתיק את התובעים. אין לנתבעת זכות להלעיז על התובעים כאילו עמדתם המקצועית אינה מבוססת על נתוני אמת".

נושאים קשורים:  אורלי וגיא,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  תביעת דיבה,  פרופ' אודי קימרון,  פרופ' אייל שחר,  פרופ' איתן פרידמן,  ד"ר אמיר שחר,  19-COVID,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
22.01.2021, 09:09

רק אני מתרשם שזה ניסיון להציל את כבודם האבוד על השתתפותם המבישה בתוכנית של אורלי וגיא? כל מי שמשתף פעולה עם שני מניפולטוריים האלו שלא יתפלא עם שמו מוכתם

אנונימי/ת
22.01.2021, 09:35

הרופאים הנל לא צריכים להציל את כבודם עי הגשת תביעה. הם מאוד מכובדים ומוערכים כא בתחומו
לפחות לגבי פרופ פרידמן שאני עוקבת אחרי הפוסטים שלו מתחילת המגיפה, מעולם אף פעם לא התכחש לקורונה להיפך ולמרות שהיו לו דיעות משלו תמיד בכל פוסט ביקש מהקוראים להישמע להנחיות. הוא תלה תקוות מאוד גדולות בחיסון חיכה לו התחסן בעצמו וממליץ להתחסן.
לכן מציעה להאזין ולהקשיב לדברים ש נאמרו בסרטם ג אם אתם לא אוהבים את אורלי וגיא

אנונימי/ת
22.01.2021, 16:14

פרידמן שחיין מצויין!

22.01.2021, 09:44

די
מספיק עם ההכפשות
יש מחלה ויראלית מפושטת וקשה
תתרכזו בזה
ולא רייטינג שמרייטינג

אנונימי/ת
22.01.2021, 09:49

במקום להתמודד בזירה המדעית העולמית הם בוחרים להתמודד בזירה התקשורתית ובזירה המשפטית. גם הם בסרטם השמיצו את מקבלי ההחלטות. מקווה שיפסידו בתביעתם.

24.01.2021, 16:28

מי שמסרב להתמודד בזירה המדעית, אלו אנשי משרד הבריאות ואומרי ההן של העומד בראשו, אשר קוראים לכל דעה שונה משלהם להתמודדות עם המגפה (שהיא בהחלט אמיתית!) "הכחשת קורונה". צרוף המילים הזה הפך לעגה מעליבה, השמה את זה שקראו לו כך בסירה אחת עם הומיאופאטים ומכחישי הנחיתה על הירח. הרביעיה הזו, גם אם אינם צודקים, אינם קוטלי קנים כלל, מבינים היטב בתחום הרפואה, הרפואה הציבורית, והמיקרוביולוגיה, ולקרוא להם בכינוי גורף של "מכחישי קורונה" זה כמו לקרוא לד"ר פרייס "הפודלית של אדלשטיין" (על משקל כינוי הגנאי שניתן בזמנו ליוסי ביילין).
שימו לב שאיני מפרסם תגובה זו בעילום שם, בניגוד לרוב הצדקנים כאן.

אנונימי/ת
22.01.2021, 10:08

צודקים.

22.01.2021, 10:55

חלק חשוב מהתמודדות עם מגפה, ולמעשה עם כל אתגר חברתי, הוא שיח מאפשר ופתוח. הסרט של אורלי וגיא מעודד שיח כזה ונותן מקום לחשיבה ביקורתית. הסרט לא מכחיש קורונה אלא מעלה שאלות חשובות לגבי יעילות הסגרים. המתקפה על הסרט משונה בעיני, והמתקפה על הדוברים בו מדאיגה.

22.01.2021, 11:25

מצד אחד רוח הכתבה היתה שלילת חומרת הקורונה ומאידך התגובה של אלרואי התייחסה ספציפית לרופאים ולא נגד הרושם שהכתבה יוצרת. בהחלט יש מקום להתנצלות שלה על כך

אנונימי/ת
22.01.2021, 11:43

קודם כל הם אינם ארבעה רופאים. קימרון ופרופ' שחר מתלבשים פה על טייטל שלא שלהם. דבר שני- פרופ' פרידמן באמת - קצת צניעות, אמנם אתה רגיל להופיע בכל אולפני הטלויזיה ולהיות סוג של נביא, אבל מה לך ולאפידימיולוגיה? מה לך ולטיפול במגיפה? מזל גדול שלא אלו האנשים שאחראים על בריאותנו. אגו בשמיים והבנה מועטה.

אנונימי/ת
22.01.2021, 16:46

במילה אחת - עלובים. סתימת פיות נוסח הפרוגרסיבים. מבחינתם, הביקורת שלהם נכונה - תגובת נגד, הוצאת דיבה. על זה נאמר - פיקח לא נכנס למלכודת שחכם אולי ידע לצאת ממנה. אנחנו - מדינת ישראל, במצב מלחמה.בשעת חירום זו, המון בעלי תואר - מבלבלים את הציבור בסגנון עיצוב תודעה. איך אמר פרופ' לס הקורונה היא שפעת עם יחסי ציבור. מסתבר שיש המון בעלי תואר MD שיחסי הציבור חשובים להם יותר משמירת שפיות הציבור המבולבל.
ממתי בזמן מלחמה - חשוב - להביא לידיעה את הכל האפשרויות את כל הדפא"ים. במיוחד, כאשר הלוחמים נהרגים עכשיו בדפ"א א' שגם היא טובה.

אנונימי/ת
22.01.2021, 17:40

ארבעת הרופאים הנ"ל וכל הקבוצה הסופר מכובדת אליה הם שייכים, אינם מכחישי קורונה, אך בגלל מעמדם המכובד גורמים לתחושה של הכחשת הקורונה על ידי מי שקורא ושומע אותם, והם מצותתים בהרבה מאד רשתות חברתיות שמכחישות קורונה. הנזק שהם גורמים גדול בסידרי גודל מנזק של סתם מכחיש קורונה.

אנונימי/ת
22.01.2021, 17:47

עוד דרך של פרידמן להופיע בתקשורת אחרי שלס כבר לא פופולרי

אנונימי/ת
22.01.2021, 18:40

אודי קימרוןהוא אימונולוב, הוא אינו רופא ..

אנונימי/ת
23.01.2021, 10:39

נמאס מאנשים נושאי תואר ורודפי פרסום ורלבנטיות....שמתבטאים בתחום שממש לא עשו בו דוקטורט או פרופסורה ומשתפים מהגגי ליבם וגורמים להטעיית הציבור.
לא מספיק הנזק שפרופ לס עשה???
קצת ענוה לא תזיק.
כל אחד מהם כדאי שיהיה מודע להשפעתו על ציבור שחפץ להאחז בכל אימרה נוגדת זהירות והחמרה....
תרדו לעם ותראו איך הוא מפר הנחיות בסיסיות של מסיכה וריחוק... ו כו
כי אפילו הפרופסור מהטלויזיה אמר...
מתי בדיוק אותו פרופסור טיפל בחולי קורונה.... נלחם על חייהם והתמודד עם משפחות מתוסכלות שמאבדות את יקירהם למגיפה הנ"ל.
באמת נמאסתם
וצודקת דר' אלראי פרייס שהוטל עליה לנסות לנתב את התמודדות של ישראל עם המגיפה-בתגובתה.
נמאסתם!!!!

אנונימי/ת
23.01.2021, 12:21

מוטב שרופאים שאין להם מושג באפידמיולוגיה וזיהומים יחדלו מהצהרות והופעות ללא סוף במדיה - צניעות אינה מזיקה .

אנונימי/ת
23.01.2021, 12:26

איתן פרידמן ושכמותו מחפשים פרסום בתקשורת ללא הרף
כנראה לא די לו לפרידמן להופיע אצל אברי גלעד בערוץ 12 ואצל אילה חסון בערוץ 13 תחת הכתובית מנהל יחידה או נקו גנטית
בשיבא בזמן שבכלל סיים שם את תפקידו
הוא איננו מבין דבר במגיפת הקורונה ו אפידמיולוגיה והופעותיו מיותרות
צודקת דר אלרועי פרייס- פרידמן רודף פרסום. גם תביעת הדיבה היא כדי להיחשף שוב בתקשורת
נמאסת!

אנונימי/ת
24.01.2021, 18:43

רודפי פרסום, רופאי אולפנים ותוכניות בוקר.