COVID-19 בישראל

"שיבא": 98% מהמתחסנים במנה השנייה פיתחו נוגדנים ברמות גבוהות

פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה לבקרת זיהומים ב"שיבא": "תוצאות הסקר הסרולוגי שערכנו תואמות את ממצאי פייזר ומפתיעות לטובה"

חיסון לקורונה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

תוצאות ראשוניות ממחקר סרולוגי שנעשה במרכז הרפואי שיבא מראות כי לאחר קבלת מנת החיסון השנייה כנגד קורונה, נרשמה בקרב המתחסנים עלייה של פי 20-6 בכמות הנוגדנים לנגיף. זאת, לעומת כמות הנוגדנים שהייתה להם אחרי קבלת המנה הראשונה. "שיבא" הפיץ אתמול (ב') לתקשורת את הממצאים הללו. המחקר נעשה על עובדי בית החולים שהתחסנו. 98% מהם פיתחו את הנוגדנים לנגיף בעקבות קבלת החיסונים בכמות שהוגדרה כ"רמות מספקות".

עוד עולה מהמחקר הסרולוגי כי רק שני עובדים פיתחו רמות נוגדנים נמוכות  - אחד מהם עם דיכוי של המערכת החיסונית. 7,106 מעובדי "שיבא" קיבלו את המנה ראשונה ו-4,484 התחסנו גם במנה השנייה - וניתוח ממצאי המחקר מבוסס על נתונים מ-102 מהם שקיבלו שתי מנות.
פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה לבקרה ומניעת זיהומים ב"שיבא" התייחסה לתוצאות: "אחרי המנה השנייה אנחנו רואים ערכי נוגדנים גבוהים וזה מאוד מעודד. סביר להניח שהאנשים האלה גם לא יהיו נשאים ולא ידבקו - אבל זו לא מסקנה ישירה".

עוד אמרה פרופ' רגב-יוחאי: "לגבי מחלימים מקורונה ראינו שרמות הנוגדנים שלהם נשמרות היטב בסך הכול. לכן ההחלטה העקרונית של משרד הבריאות, כרגע, שלא לחסן אותם היא מוצדקת כשאין עדיין חיסונים לכלל האוכלוסייה. האם בשלב הבא נחסן גם אותם? לדעתי יש מקום לשקול זאת. בקרב מחלימי קורונה שקיבלו במקרה את מנת החיסון הראשונה - ראינו זינוק משמעותי ברמת הנוגדנים בדמם, לכן הנחינו שלא יקבלו את מנת חיסון שנייה".

"תוצאות המחקר תואמות לאלו שעלו מהניסוי של חברת פייזר. תוצאות הסקר שערכנו תואמות את ממצאי המחקר של החברה ואף מפתיעות לטובה, מעבר למצופה", הוסיפה פרופ' רגב-יוחאי. "אני מעריכה כי גם תוצאות הסקר בקרב שאר העובדים המשתתפים בו יהיו דומות. יש בהחלט סיבה לאופטימיות. כן - החיסון עובד נפלא".

נושאים קשורים:  קורונה,  סקר סרולוגי,  פרופ' גילי רגב-יוחאי,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות