COVID-19 בישראל

תינוקות שנולדו לחולות קורונה בישראל לא נדבקו במהלך הלידה

מחקר שנערך בישראל הוכיח כי לידה נרתיקית בנשים עם קורונה לא מעלה סיכון להדבקת היילוד ושהדבקה אימהית בקורונה בסמוך ללידה אינה מהווה התוויה לניתוח קיסרי

לידה (צילום: אילוסטרציה)

מחקר בהיקף מצומצם שבוצע בשבעה בתי חולים בישראל, בקרב 52 נשים שילדו בזמן שהיו מאומתות לקורונה, העלה שהאמהות לא הדביקו את היילודים במהלך הלידה למרות שנשאו את הנגיף.

75% מהלידות היו לידות נרתיקיות רגילות והשאר בוצעו בניתוח קיסרי מסיבות שאינן קשורות להידבקות בקורונה. כך לפי דיווח של מיטל יסעור בית אור ב"ישראל היום".  

המחקר בוצע בבתי החולים "הדסה עין כרם", "הדסה הר הצופים", "מעייני הישועה", "איכילוב", "שיבא", "מאיר" ו"זיו". שתי המסקנות העיקריות שעלו: אין צורך או הכרח לבצע ניתוח קיסרי כשיולדת נדבקה בקורונה וכן שהנשים לא הדביקו את היילודים בנגיף.

היילודים נבדקו סמוך למועד הלידה ולאחריה וכולם נמצאו שליליים – נתון התואם דיווחים בספרות מקצועית, לפיהם הסיכון להדבקת ילוד בעתה לידה נמוך. כך ציין ד"ר עמיחי רוטנשטרייך מ"הדסה עין כרם" וממובילי המחקר.

פרופ' בנימין ראובינוף, מנהל מחלקת נשים ויולדות ב"הדסה עין כרם", הוסיף: "בספרות המחקרית שפורסמה עד כה במהלך המגיפה, נראתה עלייה משמעותית בשיעור הלידות בניתוח קיסרי בקרב יולדות חולות קורונה".

פרופ' יואב ינון, מנהל היחידה לרפואת העובר ב"שיבא", סיכם: "ממצאי המחקר חשובים מאחר שהוכיחו כי לידה נרתיקית בנשים עם קורונה לא מעלה סיכון להדבקת היילוד ושהדבקה אימהית בקורונה בסמוך ללידה לא מהווה התוויה לניתוח קיסרי. יש נתונים המצביעים על כך שניתוח קיסרי עלול אף להחמיר את המחלה האימהית".

נושאים קשורים:  קורונה,  19-COVID,  קורונה בהריון,  הריון ולידה,  מחקר ישראלי,  ד"ר עמיחי רוטנשטרייך,  פרופ' בנימין ראובינוף,  פרופ' יואב ינון,  חדשות
תגובות