COVID-19 בישראל

ראש שירותי בריאות הציבור: "אין לנו לוקסוס לתחלואה נוספת מחו"ל"

3% מהנדבקים השבים מחו"ל מתגלים בנתב"ג אך 97% הנוספים מתגלים כחיוביים לאחר ששהו כמה ימים בארץ | חובת הבידוד הגורפת במלוניות לחוזרים מחו"ל בוטלה - ישהו בבידוד בבתיהם

כניסה למתחם הבדיקות לקורונה בנתב"ג. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

גם הבוקר (ה') – יום שלישי ברציפות – דיווח משרד הבריאות על יותר מ-5,000 נדבקים-מאומתים חדשים שאובחנו אתמול. נכון לשעה 09:00 על פי הדו"ח היומי, אובחנו 5,436 נדבקי קורונה חדשים ובכך עלה מניין החולים במצב פעיל-עכשווי ל-42,608 – המשך למגמת העלייה בתחלואה לצד מבצע החיסונים הנמשך בקצב מהיר.

אתמול התייחסה לכך ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שאמרה בדיון בוועדת החוקה, החוק והמשפט בכנסת כי בימים האחרונים חזרו לישראל כ-500 שנדבקו בנגיף בדובאי. אתמול חזרו 14 נדבקים. "אמנם", אמרה ד"ר אלרעי-פרייס, "3% מהנדבקים השבים לישראל מתגלים בנתב"ג, אולם 97% הנוספים מתגלים כחיוביים רק לאחר שכבר שהו כמה ימים בארץ. המגיפה מתפשטת ואין לנו את הלוקסוס הזה להביא את התחלואה מחו"ל".

במקביל אישרו ראשי משרד הבריאות כי בוטלה חובת הבידוד הגורפת במלוניות לכל החוזרים מחו"ל, אבל הם נדרשים לעבור בדיקות לפני שיותר להם לצאת מהבידוד הביתי. מי שיחזור לישראל יידרש לבידוד בביתו בכפוף לבדיקה ולהתחייבות לבדיקה נוספת ביום התשיעי לבידוד. אישור זה תקף לעשרה ימים, עד ל-8 בינואר. הנדבקים השוהים במלוניות קורונה החלו לעבור לבידוד ביתי.

עוד אמרה ד"ר אלרעי פרייס: "אנחנו בעיצומה של מגיפה מתפשטת, עם יותר מהכפלה במניין החולים המאומתים והמונשמים לעומת השבועות הקודמים. במקביל, המגיפה מתפשטת גם בעולם, בכלל זה במדינות שנחשבו עד לא מכבר כירוקות".

בהתייחסה לווריאנט הנגיף היותר מידבק שהתגלה בבריטניה, אמרה ד"ר אלרעי-פרייס: "ניתן לראות בעקבות גילוי זה עלייה משמעותית באשפוזים, במאומתים ובתמותה וכן בהדבקות מהירות בבתי ספר. יש גם מוטציה אחרת של הנגיף שזוהתה בדרום אפריקה, הפוגעת יותר בצעירים. בימים הקרובים תודיע חברת פייזר אם תרכיב החיסון שפיתחה יעיל גם כנגד המוטציה מאנגליה".

משרד הבריאות מעריך עתה שהגירסה הבריטית של הנגיף נמצאת בישראל כשלושה חודשים וכדי לאשש זאת מתוכנן מבצע בדיקות מדגמיות לאיתור המוטציה בקרב כמה מאות מחולי הקורונה שאובחנו עד כה.

נושאים קשורים:  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  בידוד,  מלוניות,  חדשות,  19-COVID,  דובאי,  נתב"ג
תגובות
אנונימי/ת
01.01.2021, 11:16

תמיהה
אם המוטציה נמצאת כאן 3 חודשים ואם היא שונה מהותית מהזן הקודם-האם לא היה צריך להיות כאן גל של זיהומים חוזרים?