COVID-19 בישראל

ויכוח סוער בוועדת הקורונה: אין הגיון בהמשך סגירת חדרי הכושר

במשרד הבריאות טוענים שבחדרי הכושר יש סכנת תחלואה והיא גבוהה | יו"ר הוועדה: "אורח חיים בריא הכרחי לבריאות הציבור, ההנחיות לא ברורות, אין בהן היגיון"

חדר כושר. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

על פי נתוני משרד הבריאות שהוצגו אתמול (ב') בוועדת הקורונה של הכנסת, 148 ישראלים נדבקו בנגיף בעת פעילות בחדרי כושר. נציגי המשרד שהשתתפו בדיון הודיעו ש"כרגע אין צפי למועד פתיחת המכונים לפעילות". הדברים עוררו דיון סוער.

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, הגיבה לדברי נציגי משרד הבריאות: "אורח חיים בריא הכרחי לבריאות הציבור. ההנחיות שלכם לא ברורות, אין בהן היגיון. אפילו משרד הבריאות מתקשה להסבירן".

עוד אמרה יו"ר הוועדה: "בשנים האחרונות קידמו בישראל את הצורך באורח חיים בריא, עודדו את הציבור להתאמן, לעשות כושר, לשחות, להשתתף בספורט עממי - ופתאום קטעו כל זאת באבחה אחת. הגיעו אלי פניות רבות ממבוגרים שציינו כי השחייה היומיומית היא לבריאותם הפיזית והנפשית. הנתונים היום נמוכים מאלה שהיו כאשר הכריז פרופ׳ רוני גמזו שמדינת ישראל ירוקה, אז לא ברורה מדוע ההפחדה הזאת עתה והדהירה לקראת סגר שלישי. לא ברור מדוע הספורט, שחיוני לבריאות הציבור, נותר סגור גם בעת הזו".

יוזם הדיון, ח"כ יואל רזבוזוב, הדגיש ש"הספורט מביא לנו גם גאווה לאומית וחוסן מנטלי ואישי. חוגי הספורט לילדים צריכים לחזור לפעילות, כפי שחזרו בתי הספר. אין הדבקה בבריכות השחייה וזה כבר מוכח. גם פרופ' גמזו הודה בטעות שנעשתה כאשר הוחלט לסגור את חדרי הכושר".

שיר סנדה, מנכ"לית רשת מכוני כושר, אמרה בדיון כי ברשת קיימת בקרה על כל מי שנכנס לפעילות, היכן הוא שוהה במהלכה, יש אמצעי חיטוי ויש שמירה על מרחק בין המכשירים ובין המתאמנים. המאמנת ומנהלת מכון הכושר אירה דולפין ביטאה פסימיות מול הסגר השלישי והרביעי הצפויים, סיפרה שעד כה קרסו בארץ כ-600 מכונים ושלושה מאמנים התאבדו. עו"ד רועי כהן, נשיא לשכת העצמאיים, קרא לממשלה לפצות את בעלי המכונים על אובדן ההכנסות ועל ההוצאות הנמשכות.

אביחי שגב, האחראי על מדיניות המשרד בלשכת המנכ"ל, השיב לביקורת: "אנו ערים למצוקה. משרד הבריאות מכיר בחשיבות הגדולה של הספורט, אבל בשבועות האחרונים אנו צופים בעלייה בתחלואה. בחדרי הכושר יש סכנת תחלואה והיא גבוהה. מאחורי כל החלטה יש הגיון ובחדרי הכושר יש תחלופה גבוהה של מתאמנים ויש פעילות גופנית המתנהלת ללא מסיכה".

ד"ר אריק הס, מנהל המחלקה לחיסוני שגרה במשרד, הוסיף: "רוב האנשים שנדבקו בקורונה אינם יודעים היכן נדבקו. לכן לא נכון לומר שאין הדבקה בחדרי הכושר. על פי הנתונים שבידי משרד הבריאות, 466 נדבקו בעת פעולות ספורט, מהם 148 בחדרי הכושר ו-152 בפעילויות בחוץ. חדרי הכושר הם מקומות שבהם אין ריחוק חברתי. בעת אימון גופני אין עוטים מסיכות ואלה נתונים שעלולים להגביר את התחלואה. אני לא מכיר מדינות אחרות שפתחו מחדש את חדרי הכושר".

יואב רם, מנהל תחום הבקרה במשרד התרבות והספורט, הודה: "על פי הנחיות הממשלה, יש אישור לפעילות ספורט אך לא בבית עסק שמיועד לכך ואת ההיגיון לכך קשה לי להסביר".

נושאים קשורים:  ח"כ יפעת שאשא-ביטון,  ועדת הקורונה,  חדרי כושר,  בריכות שחייה,  ספורט,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
01.12.2020, 10:00

מכוני הספורט הם עסקים לכל דבר, וצריך לדאוג להם.
חבל שזה מוצג תחת איצטלה של דאגה לבריאות הציבור. בשביל לבצע פעילות גופנית בריאה , אין צורך במכון כושר.