אוטם שריר הלב

הטיפול ב-empagliflozin מפחית את הסיכון לאירועים קרדיווסקולריים

אנליזה חדשה מראה שהטיפול ב-empagliflozin מפחית את הסיכון לסך האירועים הקרדיווסקולריים בהשוואה לפלצבו במטופלי T2D עם מחלה קרדיווסקולרית מאובחנת

קצב הלב (אילוסטרציה)
קצב הלב (אילוסטרציה)

בנובמבר התפרסמה תת אנליזה חדשה של מחקר ה-EMPA-REG OUTCOME בכתב העת ה-The Lancet Diabetes & Endocrinology שבחנה את האפקט של empagliflozin על סך האירועים (total events) הקרדיווסקולריים במטופלי T2D עם מחלה קרדיווסקולרית מאובחנת בהשוואה לפלצבו.

אנליזה של total events, שמשמשת כסטנדרט מקובל לאנליזה של תוצאים קליניים, מכילה אירועים קרדיווסקולריים ראשוניים וחוזרים (first and recurrent).

להלן חלק מתוצאי ה-total events שנבחנו:

  • ארועים קרדיווסקולריים חמורים – 3P-MACE (תוצא משולב של תמותה קרדיווסקולרית, אוטם שריר הלב או שבץ)
  • אוטם שריר הלב
  • תוצאים כליליים מרכזיים – main coronary outcomes (תוצא משולב של אוטם שריר הלב או צנתור)

תוצאות האנליזה

  1. הטיפול ב-empagliflozin הפחית את הסיכון היחסי של סך האירועים של 3P-MACE ב-22% (RRי0.78 CI 0.74-0.99 95%,יp=0.038).
  2. הטיפול ב-empagliflozin הפחית את הסיכון היחסי של סך האירועים של אוטם שריר הלב ב-21% (RR 0.79 ,CI 0.62-0.998 95%, p=0.049).
  3. הטיפול ב-empagliflozin הפחית את הסיכון היחסי של סך האירועים של התוצא הכלילי המרכזי ב-20% (RR 0.80, CI 0.67-0.95 95%, p=0.012).

מסקנות

  • ממצאי תת אנליזה זו מדגישים את היתרונות הקרדיווסקולריים בטיפול ב-empagliflozin, במיוחד כשלוקחים בחשבון את את מכלול האירועים הקרדיווסקולריים שהתרחשו במהלך המחקר.
  • תת האנליזה מראה שהיתרונות הקרדיווסקולריים של empagliflozin אינם מוגבלים רק לאי ספיקה לבבית ולשיפור התפקוד הכלייתי אלא גם כוללים אפקט משמעותי על סך האירועים הקרדיווסקולריים החמורים (3P-MACE) לרבות השפעה משמעותית על אוטם שריר הלב.

מקור: 

Effects of empagliflozin on first and recurrent clinical events in patients with type 2 diabetes and atherosclerotic cardiovascular disease: a secondary analysis of the EMPA-REG OUTCOME trial Darren K McGuire et al. Lancet Diabetes Endocrinol 2020; 8: 949–59.

נושאים קשורים:  אוטם שריר הלב,  empagliflozin,  מחקרים,  אירועים קרדיווסקולריים