COVID-19 עולמי

מוטציה של נגיף הקורונה תרמה להתפשטותו המהירה בעולם

מחקרים עדכניים מצביעים על 614G, מוטציה שעבר הנגיף המקורי מסין, כגורם המחולל לפנדמיה והאחראי לה | ההערכה: הנגיף ימשיך להשתנות וישנה את אופי המגיפה

נגיף הקורונה. הדמיה: שאטרסטוק

שני מחקרים שפורסמו החודש ב-Cell וב-Science מצביעים על כך שמוטציה אחת שעבר נגיף הקורונה, המסומנת 614G והתרחשה סמוך לתחילת המגיפה העולמית שפרצה מסין, סייעה להתפשטות הנגיף בקלות רבה מאדם לאדם ומקשה על בלימת המגיפה.

במאי, דיווח שלשום "ניו יורק טיימס", נמצא במעבדה הלאומית של ארה"ב בלוס-אלאמוס כי גירסה זו של הנגיף פיתחה את יכולת ההדבקה המהירה והיעילה שלו לעומת מוטציות אחרות שהוא עבר כנראה עוד קודם לכן ולא הביאו לשינוי בהתנהגותו.

במחקרים החדשים בנושא נעשתה בדיקה גנטית מדוקדקת של גירסאות הנגיף השונות, המוטציות שעבר ומי מהן הדביקה את בני האדם בקלות, והם מאששים את הקביעה לגבי אותה מוטציית 614G שמחוללת את התסמינים הקשים ביותר בקרב נדבקים ובעיקר במערכת הנשימה וברקמות הריאות.

"מוטציה זאת חוללה את הפנדמיה, אפשרה לנגיף להיות מידבק יותר והביאה אותו רחוק יותר על פני הגלובוס. אלמלא שינוי זה, יכולת זו לא הייתה קיימת כנראה", הדגיש הגנטיקאי האמריקאי דייוויד אנגלתאלר מהמכון לגנומיקה חישובית באריזונה.

החוקרם השונים סבורים כי הגירסה המוטנטית של הנגיף קשה יותר להתמודדות המדינות עם המגיפה לעומת גירסתו המקורית שנראתה בסוף דצמבר שעבר בסין. ההערכה עתה היא שהנגיף ימשיך להשתנות גם בעתיד וייתכן שחלק מהמוטציות האחרות שיעבור יהיו משמעותיות וישנו את אופי המגיפה.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  19-COVID,  מוטציה,  מגיפת הקורונה,  חדשות
תגובות
27.11.2020, 09:08

העובדה היא כנראה נכונה. אבל גם עם עובדות מדעיות ניתן להמשיך ולזרוע פחד, פחד לא מוצדק. בסופו של דבר, יכולת השתנות הנגיף אינה דומה לזו של נגיף השפעת, פחותה ממנה וקיימים בזמן סביר (זמן שיא מבחינת האנושות והמדע) חיסונים יעילים וככל הנראה די בטוחים. אז כותרות זה נחמד וספקולציות זה יפה, אבל לעיתון/אתר מדעי זריעת אימה אינה דבר מכבד. שבת שלום.

אנונימי/ת
27.11.2020, 11:45

צודק !!

הקורונה קיימת ומסוכנת. החיסונים עדיין בגדר של
Wishfull thinking ותופעות הלוואי שלהם קשות.
האתר שבכאן הוא אתר מידע לרופאים, לא עתונות/tv זורעי רעל ופחד, והמידע , גם אם מאיים, חשוב.

27.11.2020, 18:33

ידידי ד"ר בן חיים, על סמך מה אתה מבסס אמרתך כי תופעות הלוואי של החיסונים קשות? האם יכול אתה לתת נכון להיום, סוף נובמבר 2020 פירוט של תופעות הלוואי הקשות וההיארעות שלהן? גילוי נאות, אין לי דבר וחצי דבר עם החברות מפתחות החיסונים.

27.11.2020, 23:45

כל מילה בסלע.

28.11.2020, 12:59

אני לא רופאה אבל אנחנו לא יודעים עדיין על התופעות לוואי לטווח רחוק!!!! אז לפי מה מחליטים שהחיסון בטוח??? לא מספיק זמן נעשה הניסוי על בני אדם כדי לדעת מה ההשפעות.חוץ מזה אני בטוחה שמסתירים מאיתנו יותר ממה שמדווחים.

אנונימי/ת
28.11.2020, 13:06

אי אפשר להתווכח עם מי שחושב באופן פאראנויי. כל הסבר יביא לתגובה בנוסח" מסתירים מאתנו, מרמים אותנו" ואני מניח שגם יאשימו אותי שאני ממומן על ידי יצרני החיסונים (הלואי...). אם החיסון יאושר אשמח להיות בין הראשונים לקבלו

אנונימי/ת
29.11.2020, 16:59

אם לא מתבוננים דרך "חור המנעול" , מעניין מה הורג יותר הוירוס או הפחד ממנו?!

נגיף הקורונה, גרם לפאנדמיה הראשונה מאז, שהתגברו , בעזרת חיסון על נגיף הפוליו.
כל השוואה של covid 19 לנגיף השפעת אינה במקומה....
מדובר בנגיף שונה המתנהג בצורה שונה( ולמזלנו גם משתנה הרבה פחות).
החיסון הוא דבר מבורך ! מדובר כמובן על החיסונים של מודרנה, פייזר ואסטרא זנקה, כשיגיעו החיסונים לישראל אשמח להיות בין המתחסנים הראשונים ולכל החוששים מתופעות הלוואי אומר את אשר תמיד אמר אבי, ד"ר אמריך וטנשטיין, ז"ל, כשנשאל על סיבלו במחנות הריכוז:"האלטרנטיבה, היתה גרעה בהרבה"!