חדשות

ב"אסותא אשדוד" מציעים טיפול מתקדם בסרטן ושט-קיבה

רק ניתוח כריתה מורכב עם בלוטות לשד אזוריות עשוי להביא לריפוי מלא של חולי סרטן-ושט קיבה | טיפול מולטידיסיפלינרי המערב מומחים מתחומים שונים מציע תקווה לחולים במחלה אלימה זו

ד"ר עידן כרמלי, אחראי תחום ניתוחי מערכת העיכול העליונה ב"אסותא אשדוד". כל חולה עם סרטן קיבה או ושט נדון בישיבה רב תחומית

ד"ר עידן כרמלי, מומחה בכירורגיה כללית, סגן מנהל המחלקה הכירורגית ואחראי תחום ניתוחי מערכת העיכול העליונה בבית החולים הציבורי אסותא-אשדוד, חזר לאחרונה מהשתלמות ארוכה בחו"ל בתחום הטיפול בגידולי ושט-קיבה. עם חזרתו הודיע בית החולים על פתיחתו הרשמית של השירות לגידולי ושט-קיבה.

ד"ר כרמלי, בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון, התמחה בכירורגיה כללית במרכז הרפואי רבין. מסלול הכשרתו כלל לאחרונה השתלמות עמיתים בניתוחי קיבה במרכז הלאומי לסרטן בדרום קוריאה (National Cancer Center, Goyang, The Republic of South Korea, 2019) והשתלמות כרופא בכיר (Senior Clinical Fellow) בתחום ניתוחי מערכת העיכול העליונה, לרבות וושט, בגישה זעיר פולשנית מלאה באנגליה (Queen Alexandra Hospital, Portsmouth, UK).

לדבריו, היארעות סרטן הוושט נמצאת בעלייה בשנים האחרונות בעיקר בשל עלייה בשכיחות גידולים מסוג בלוטי ממאיר (Adenocarcinoma) לעומתו, היארעות סרטן הקיבה יורדת באופן מתון לאורך השנים האחרונות. בדיווח האחרון של הרשם הלאומי לסרטן בישראל בתחום זה לשנת 2013 דווח על כ- 130 מקרים חדשים של סרטן הוושט ומעל 700 מקרים של סרטן הקיבה.

רק ניתוח כריתה עם בלוטות לשד אזוריות עשוי להביא לריפוי מלא של חולי סרטן-ושט קיבה, וניתוח הכריתה דורש מיומנות גבוהה בכירורגיה כללית. ברוב המקרים ניתן לבצע ניתוח זה בגישה זעיר פולשנית. במקרה של כריתת ושט, הניתוח נערך בשניים או אף שלושה אתרי ניתוח שונים: בטן, חזה ולעתים בצוואר. מיומנות זו נרכשת על ידי השתלמות ארוכה במספר מצומצם של מקומות בעולם.

חידושים משמעותיים בפרוטוקול הטיפולי בגידולים אלה הביאו ליכולת התאמה אישית טובה יותר לכל מטופל וכן לשיפור בשרידות המטופלים. אפשרויות הטיפול המגוונות  מחדדות את הצורך בדיון וטיפול מולטידיסיפלינרי המערבים מומחים מתחומים שונים ברפואה לרבות דימות, גסטרואנטרולוגיה, אונקולוגיה, קרינה וכירורגיה.

בנוסף, הצטרף למערך ב"אסותא-אשדוד" פרופ' אלון בן נון,  מומחה בכירורגיה כללית ובכירורגית בית חזה. הוא ניהל במשך שנים רבות את המחלקה לניתוחי חזה ב"שיבא" וכעת מנתח ברשת אסותא וכאמור ב"אסותא-אשדוד".

בבית החולים מופעלות טכנולוגיות מתקדמות בתחום להפעלת השירות החדש, ביניהן בדיקות הדמיה במכשירי דימות חדשניים ומאיצים מתקדמים ובמחלקה הכירורגית מיושמות שיטות ניתוחיות זעיר-פולשניות מתקדמות. הצלחת הטיפול בחולים אלה (בנוסף לניתוח כריתה) מחייבת גישה רב מקצועית המשלבת טיפולים אונקולוגיים כימותרפיים וקרינתיים וכן מומחים בתחום הדמיה. הצוות האונקולוגי מובל על ידי ד"ר עופר פורים, מומחה לאונקולוגיה ורדיותרפיה העומד בראש השירות לגידולי מערכת העיכול בבית החולים.

כמו כן שותפים בצוות מנהל מכון ההקרנות, ד"ר אלי ספיר וד"ר עומר גל, רופא בכיר במכון ההקרנות, ד"ר נינה ברעם, מומחית בדימות, ד"ר ויקטוריה קוליקוב, מומחית ברפואה גרעינית ומנהלת מכון PET-CT וד"ר איליה רייזברג, מומחה ברפואה גרעינית, רופא בכיר במכון PET-CT.

כל חולה עם סרטן קיבה או ושט נדון בישיבה רב תחומית בהשתתפות מומחי הצוות, ותכנית הטיפול נתפרת על פי גישה אישית. גישה זו מבטיחה סיכוי מרבי להצלחה ומתורגמת להישרדות מיטבית במחלות אלימות אלו.

(הכתבה בשיתוף "אסותא")

נושאים קשורים:  סרטן קיבה-ושט,  ניתוח,  אסותא אשדוד,  ד"ר אלי ספיר,  ד"ר עומר גל,  ד"ר נינה ברעם,  ד"ר ויקטוריה קוליקוב,  פרופ' אלון בן נון,  ד"ר עידן כרמלי,  חדשות
תגובות
14.09.2020, 19:48

ובלי מחלקת הרדמה הוא היה יכול להשאר באנגליה
הגיע הזמן שתפנימו-בלי מחלקת הרדמה מצטיינת לא ניתן לבצע פרוצדורות כירורגיות-עם כל הכבוד לצוות הדימות והמנתחים