חדשות

שר הבריאות נקרא להזדרז ולמנות יו"ר לוועדת סל התרופות ולקבוע את הרכבה

הרכב ועדת הסל, העומד בראשה ותקציבה מתעכבים בגלל הקורונה, טוענים בארגוני זכויות החולים ומזהירים: דחייה של עבודה הוועדה תפגע בחולים | משרד הבריאות: "הוועדה תתכנס כמדי שנה"

תרופות, סל התרופות. אילוסטרציה

פורום קואליציית ארגוני החולים ופורום "5 מיליארד לבריאות" שיגרו השבוע פנייה לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולסגן השר ח"כ יואב קיש ובה התבקשו לפעול בהקדם למינוי יו"ר וחברי ועדת סל התרופות כדי שזו תעמוד בלוח הזמנים, תקיים את הישיבות הדרושות ותפרסם את המלצותיה לפחות בתחילת ינואר 2021.

שני הגופים הציבוריים הללו הביעו חשש כי עקב התמקדותם של השר וסגנו, יחד עם צמרת משרד הבריאות במאבק במגיפת הקורונה, יחול עיכוב בפעילות הוועדה השנתית וחולים שממתינים לתרופות ולטכנולוגיות חדשות, חלקן מצילות חיים, ייפגעו. בתגובה הודיע משרד הבריאות שהוועדה תתכנס "כמו בכל שנה" .

בדיווח של מיטל יסעור בית-אור הבוקר (ה') ב"ישראל היום" נמסר כי הפונים הם האגודה לזכויות החולה, ארגון רופאי המדינה והסתדרות האחים והאחיות. כמקובל, מינוי יו"ר הוועדה וחבריה מתפרסם מדי שנה מוקדם מספיק כדי שתחל בעבודתה הסדירה באוקטובר ותסיים את דיוניה עד סוף דצמבר כאשר ב-1 בינואר, או אף ימים אחדים לפני כן, עליה להגיש לשר הבריאות, לראש הממשלה ולמועצת הבריאות את רשימת התרופות, הטכנולוגיות והשירותים החדשים האחרים שייכללו במסגרת הסל המורחב.

בשנה שעברה מונו חברי הוועדה, בראשות פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל "הדסה", כבר באוגוסט והדיון הראשון התקיים בתחילת ספטמבר. בדיווח נמסר כי קיימת הערכה שימונה השנה יו"ר חדש. בנוסף, טרם נקבע תקציב הוועדה. בשנתיים האחרונות הוא עמד על 500 מיליון שקל. בשנה שעברה הבטיח שר הבריאות הקודם, יעקב ליצמן, שהתקציב יוגדל ל-750 מיליון שקל אך הוא לא הצליח להשיג זאת במו"מ עם האוצר.

שמוליק בן יעקב, מנכ"ל האגודה לזכויות החולה ופנינה רוזנצוויג, מנכ"לית עמותת נפגעי שבץ מוחי "נאמן", חברי הפורום, מסרו: "קיימת חשיבות מכרעת למינויה של הוועדה בדחיפות וכן להגדלת התקציב המוקצה לה על מנת להכליל כמה שיותר תרופות וטכנולוגיות רפואיות שיוגדרו על ידי הוועדה כחיוניות ביותר עבור ציבור בלתי מסוים של חולים".

נושאים קשורים:  ועדת סל התרופות,  פרופ' זאב רוטשטיין,  תקציב ועדת סל התרופות,  חדשות,  משרד הבריאות,  קורונה,  יעקב ליצמן,  שמוליק בן יעקב
תגובות
אנונימי/ת
28.08.2020, 17:21

האם זה מה שחסר השנה? תוספת תרופות שתועלתן הכוללת שולית? זה הרי תמיד היה הפלסטר (או הבוטוקס) שנותנים הפוליטיקאים כדי להראות שהם מקדמים את הבריאות כאשר בפועל דרדרו אותה למצולות. במקום להשקיע מיליארדים במערכת, במחלקות, בצוותים, זורקים כמה מאות מיליונים על מטרה הרבה פחות חיונית.

אנונימי/ת
29.08.2020, 23:55

אעזור לקהל הרחב להבין את מה שאתה אומר:
במקום לתת את הכסף לחולים ולרפואתם, תנו אותו לרופאים ולמערכת.
לא מגיע להם?

אנונימי/ת
30.08.2020, 07:35

בתגובה המקורית לא נכתב שהכסף יגיע לרופאים. השקעה בצוותים יכולה להיות גם הגדלת תקנים מבלי שהמשכורת של רופא גדלה בשקל. ואם משקיעים בהגדלת צוותים, ובציוד טוב יותר זה גם ישפר את הטיפול בחולים.