קורונה בישראל

מומחים מזהירים: בתי החולים בישראל קרובים לאי ספיקה

צוות מומחים מהאוניברסיטה העברית: בימים האחרונים היתה קפיצה משמעותית בכ-100 חולי קורונה במצב בינוני-קשה, זמן האשפוז התארך ונדרשת החמרה באכיפה

צוות רפואי במחלקת קורונה. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

העלייה המשמעותית במספר חולי הקורונה במצב קשה מקרבת את בתי החולים בישראל לאי ספיקה, מה שמחייב החמרה באכיפה. כך קובע צוות מומחים מהאוניברסיטה העברית בירושלים בדו"ח חדש עליו דיווחה הבוקר (ב') רוני לינדר ב"דה מרקר".

על פי המודל שהציג הצוות, מקדם ההדבקה עולה כעת שוב על R1 - כל חולה מדביק בממוצע יותר מאדם אחד. לפי הדו"ח יש לצפות לתוספת של 200 מתים מקורונה בשבועות הקרובים.

"לאחר יציבות שחלה בשבוע שעבר, בימים האחרונים (9-7 באוגוסט) היתה קפיצה משמעותית בכ-100 חולים במצב בינוני וקשה", צוין בדו"ח. "במקביל לעלייה זו, יש האטה מסוימת במספר הנדבקים המזוהים החדשים. המסקנה: זמן האשפוז של חולים קשים התארך, ובהתאם יש ירידה מסוימת בתמותה". ייתכן שהסיבה להתארכות האשפוז היא שיפור משמעותי בהצלחת הטיפול בחולים הקשים.

על מקור התחלואה המחודש ציין הדו"ח כי אינו ברור. ההמלצה: לעקוב בימים הקרובים אחרי השפעות אפשריות של אירועים דתיים, "במיקוד בפילוג הגיאוגרפי של הנדבקים; לבצע גזירה דיפרנציאלית של מקורות התחלואה ולטפל בהתפרצויות עתידיות". הצוות קרא להגברת האכיפה על התקהלויות וחבישת מסיכות במקומות סגורים.

נושאים קשורים:  בתי חולים,  קורונה,  אשפוז,  מחלקות קורונה,  חדשות,  האוניברסיטה העברית
תגובות
אנונימי/ת
11.08.2020, 08:23

צוות מומחים באמת?

אנונימי/ת
11.08.2020, 15:27

מה משמעות מאה חולים? מדינה בת 9 מיליון איש.
סליחה , מי אתם המומחים מהאוניברסיטה העיברית שאתם חוזים את העתיד בעזרת חשבונות דיפרנציאלים ומודלים אקספוננציאלים,
על מצע של 100 חולים קשים שהתווספו לחשבונכם. אין לכם מושג מה זה מאה חולים בכלל ובמיוחד מה זה 100 חולים אשר מוגדרים קשים רק כי בדיקת ריווי חמצן הצביע על ערך שנקבע שרירותית ואשר כמותו ניתן למצא לא מעט בין מעשנים למשל.
הידעתם שבימי שישי ושבת , עת לא משחררים חולים אלא רק מקבלים חדשים , כמות המאושפזים עולה במאות ובעים ראשון כאשר חוזרים הבכירים לעבודה חלקם הגדול ,משתחרר לביתו. הידעתם מי הם החולים הללו.
איניכם אלא אופורטוניסטים( התכונה השכיחה של הישראלי המצוי) אשר רוצים להיות בצמרת המדיה ולהשפיע על גורל העם שגם כך נגזר לרע ולא בזכותכם.
אתם ופסאודומדענים אחרים מהמכונים והמלללים למינייהם אשר איינכם קרובים אפילו לנחש ,מחלה מהי, הדירו את עצמכם מהתחזית על התנהלות מחלה זו. כבר6 חודשים רואים עד כמה כולכם צדקתם בתחזית שלכם..

אנונימי/ת
12.08.2020, 00:12

סליחה, את רופא/ה או מתחזה?
שמענו משהו דומה מ״פרופסור״ לס. מעניין האם הוא עדיין בריא.