חדשות

ישראל הציעה סיוע רפואי לתושבי לבנון

הסיוע ההומניטרי יכלול גם העברת ציוד רפואי ככל שיידרש | בית החולים לגליל בנהריה ובית החולים האנגלי בנצרת הודיעו כי הם מוכנים לסייע ולקלוט פצועים מאסון הפיצוץ בנמל ביירות

נזקי הפיצוץ בביירות. צילום מתוך יוטיוב

שרי הביטחון והחוץ, בני גנץ וגבי אשכנזי, הודיעו אמש (ג'), שעות מעטות בלבד לאחר שהגיעו הדיווחים הראשונים על מימדי הפיצוץ המסתורי בנמל ביירות, כי ישראל מציעה מיד סיוע רפואי הומניטרי ללבנון שיכלול גם העברת ציוד רפואי ככל שיידרש. הפיצוץ גרם להרס ענק בחלקים נרחבים מאוד בבירת לבנון ונכון לבוקר זה ידוע על פחות 100 הרוגים ו-4,000 פצועים,

הפנייה ללבנון נעשתה דרך צרפת והאו"ם. בין השאר יש נכונות בישראל לקלוט פצועים בבתי חולים בצפון הארץ. ייתכן שהראשונים שיגיעו לשם כך יהיו פקחי כוח או"ם בלבנון, יוניפי"ל, שגם ביניהם יש פצועים באסון.

הבוקר (ד') במהלך ראיון בגלי צה"ל פנה מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, ד"ר מסעד ברהום, בשפה הערבית לנשיא לבנון, לראש ממשלת לבנון, לשרים וחברי פרלמנט מהמדינה השכנה, ואמר להם: "המרכז הרפואי, שהוא הגדול ביותר בגליל, מושיט בזה את ידו לעזרה וישמח לעזור ולקבל את הפצועים למתן טיפול בהם".

בעבר טופלו במרכז הרפואי לגליל כ-3,000 פצועים שהגיעו ממלחמת האזרחים בסוריה. הם טופלו תחילה בבית חולים שדה שהקים צה"ל בקרבת הגבול ועל פי מצבם הועברו לטיפולים לנהריה וגם ל"זיו" בצפת. עד כה, נמסר הבוקר, טרם הגיעו פצועים מלבנון, אך המרכז הרפואי לגליל הודיע שוב כי הוא "ערוך ומוכן לקבלם בכל עת".

גם פרופ' פהד חכים, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת, מסר כי "ליבנו עם הפצועים ומשפחות ההרוגים והנעדרים באסון בלבנון. הרגשנו בליבנו את עוצמת האסון הנורא הזה. בית החולים האנגלי ישמח לסייע לנפגעי האסון בכל דרך שניתן, בין אם בשליחת ציוד או בקליטת פצועים, בהתאם להחלטת הרשויות בישראל ובלבנון".

נושאים קשורים:  לבנון,  ביירות,  סיוע רפואי,  סיוע הומניטרי,  בני גנץ,  גבי אשכנזי,  חדשות,  פרופ' מסעד ברהום,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות
אנונימי/ת
06.08.2020, 10:55

סיוע הומניטרי אין מספיק לאזרחי ישראל.
אף אחד מהשכנים ה״נהדרים״ שלנו לא יעריך את זה, עדיין לא ברור?! שחיזבאללה יעזור להם.

13.08.2020, 09:54

התקיים בד"ר קרייס מאמר חזל: המרחם על אכזרים סופי מתאכזר על רחמנים:

בעקבות הפרסומים ב'בחדרי חרדים' על האפליה בבית החולים שיבא כנגד החרדים המאושפזים בבית החולים - בדגש על תושבי העיר בני ברק, הפרשייה תעלה לדיון במליאת הכנסת, ברקע הפרסום על השערוריה סביב פטירת כ״ק האדמו״ר מסאדיגורה, שכזכור, ילדיו לא הורשו להיכנס לחדרו ברגעיו האחרונים.

חבר הכנסת אליהו חסיד (יהדות התורה) הגיש הצעה לסדר בדרישה לקיים דיון בנושא, ולהביא סוף לסאגה המתמשכת, תוך שהוא מפרט את מסכת הקשיים שעוברים החולים החרדים שנאלצים להתאשפז בבית החולים תל השומר.

חה"כ חסיד כותב, כי, "מעדויות של מבקרים, חולים ומטופלים שהגיעו לבית החולים תל השומר עולה תמונת מצב מזעזעת ושערורייתית של אפליה מכוונת ושיטתית, מעליבה, פוגענית ואף מסכנת חיים, כנגד בעלי חזות חרדית הבאים לפקוד את שערי בית החולים, או כנגד הבאים מיישובים בעלי צביון חרדי".

"ממגוון תלונות שהגיעו לידינו ושהתפרסמו עולה מציאות מדאיגה ואף מזעזעת, כי בית החולים מתייחס לחרדים ורק אליהם, באופן כוללני, כאל מוקצים, מנודים ומפיצי מחלת הקורונה, והם מקבלים מיד עם בואם יחס כאל חולי קורונה מסוכנים. הם אינם מורשים להיכנס למחלקות, לעיתים הם מעוכבים מחוץ לשערי בית החולים", טוען חבר הכנסת חסיד.

עוד טוען חבר הכנסת בהצעה לסדר שהגיש כי "חולים לא מועברים למחלקות להם הם נדרשים להגיע, לחילופין הם מופנים למחלקה ייעודית או למחלקת חולי קורונה - גם כשהם לא מאומתים, נחשבים מחלימים, או כשנבדקו וקיבלו תוצאה שלילית״. שחבר הכנסת חסיד מספר את סיפורו של האדמו״ר מסאדיגורה זצ״ל שנחשף ב'בחדרי חרדים'.

"לפי מקרה שהתפרסם", כותב חסיד, "הובהל חולה במצב קשה לבית החולים והוא הופנה למחלקת קורונה במקום לטיפול נמרץ, בני משפחתו הקרובים לא הורשו ללוותו ואף לא להיפרד ממנו ולשהות לצד מיטתו ברגעיו האחרונים. למרות אישורי החלמה ונוגדנים מקורונה. תוצאות בדיקת קורונה שנערכה לו בביה"ח העלתה תוצאה שלילית".

כאמור, חבר הכנסת חסיד דורש לעלות את הנושא ולקיים דיון באחת מוועדות הכנסת, כשהוא מציין כי "התנהלות זו מצד בית החולים מיושמת אך ורק כלפי חרדים. ובעוד בעלי חזות כללית מתקבלים ללא מגבלות, החרדי שלידם עובר מסכת התעללות מחפירה ומפלה