קורונה בישראל

פרופ' גמזו ביקר את משרד הבריאות על התנהלותו והתנצל בפני עובדיו

דבריו של פרויקטור הקורונה על כשלון משרד הבריאות בטיפול במגיפה עוררו זעם וההתנצלות מצידו אל עובדי המשרד לא איחרה לבוא: "הימנעו מלהתעסק באמירות תקשורתיות וברגישויות מיותרות. אני מתנצל מראש על כל תחושת פגיעה"

פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה. "זה התפקיד הניהולי הכי מורכב שעשיתי". צילום: הדס פארוש/ פלאש 90

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, המגדיר את תפקידו כמנהל "מגן ישראל", הפיץ במוצ"ש מייל שבו הוא מביע התנצלות לעובדי משרד הבריאות. הסיבה: בתדרוך לתקשורת שקיים בשבוע שעבר וגם בכמה ראיונות שהעניק בסוף השבוע הצביע על כך שמשרד הבריאות כשל בטיפול במגיפת הקורונה, בין השאר בכל הנוגע לחקירות אפידמיולוגיות. עובדים במשרד הבריאות מחו על דבריו.

בדיווח הבוקר (א') ב"כלכליסט" מאת אדריאן פילוט, הובא המייל של פרופ' גמזו לעובדי משרד הבריאות, שבו כתב, בין השאר: "למולי ניצבת מטרה אחת בלבד - הפחתת תחלואת הקורונה והאמצעי העיקרי לכך הוא ביצוע מקצועי ומהיר, תוך הגדלת אמון הציבור. כל שיקול אחר מלבד הפחתת התחלואה, הוא שולי.

"לעתים המעשים, ההחלטות המהירות והפרשנות התקשורתית, עלולים להפריע לעשייה. אנא מכם הימנעו מלהתעסק באמירות תקשורתיות וברגישויות מיותרות. אני מתנצל מראש על כל תחושת פגיעה".

עוד ציין פרופ' גמזו: "בעת הזו העיניים של כולנו צריכות להיות נשואות למטרה אחת ויחידה - מיגור המגיפה והחזרת אורח החיים הבריא והתקין לאזרחי המדינה, עבודה ופרנסה למובטלים. אני אוהב את המשרד ואתכם ומוקיר מאוד את הנהלת המשרד. תרומתכם והתגייסותכם האישית חשובות ביותר להצלחה ולעמידה באתגר הגדול הניצב בפנינו".

קודם לכן הביע בכיר במשרד הבריאות, ששמו לא הובא בדיווח, את מחאתו: "איך הוא (גמזו) לא מתבייש. כל מה שעשינו בשישה חודשים, הוא זרק לפח. אנו בעד להעביר את הביצוע לצבא, אבל הוא לא יכול לבטל את כל הידע ולהגיד מול ראש הממשלה 'עובדי משרד הבריאות נכשלו'. מה הוא חושב שיקרה עכשיו? שהוא יכול להעלים אותנו? למה אתה יוצא ככה על אנשי המערכת? אתה עוד צריך אותנו".

הבכיר סיפר בדיווח כי "בימים האחרונים התקבלו אינספור טלפונים של גורמים שונים במשרד שדרשו כי גמזו יתנצל ובעיקר שיפסיק את ההשתלחות באנשי המשרד". דבריו של גמזו פגעו, לדבריו, בעובדים ובעיקר באחיות האפידמיולוגיות, במחוזות ובנפות, ש"ברור כי הוא עדיין צריך אותן. אנחנו עדיין בתוך האירוע. יש כבר יותר מדי אנשים עם בטן מלאה עליו".

נושאים קשורים:  פרופ' רוני גמזו,  משרד הבריאות,  קורונה,  חדשות
תגובות