קורונה בישראל

ח"כ אביגדור ליברמן תומך במאבק עובדי המעבדות: "עומס גדול בשכר זעום"

ליברמן זימן אליו את נציגי איגוד המיקרוביולוגים, הביו-כימאים ועובדי המעבדות: "אני מודע למצבם, חלק גדול מהם עלו מבריה"מ לשעבר" | יו"ר האיגוד: "אין תכנית למערך הבדיקות, בחורף תהיה אנדרלמוסיה"

ח"כ אביגדור ליברמן עם נציגי עובדי המעבדות. "כאשר המשכורת היא 30 שקל לשעה, זה פשוט צחוק מהעבודה ולעג לרש"

עם התעצמות הגל השני של מגיפת הקורונה בישראל, יותר שרים וח"כים יצאו לסיורים בבתי החולים או נפגשו עם גורמי מקצוע המעורבים במאבק בנגיף ושמעו מהם על הבעיות השונות שמכבידות על פעילותם. השבוע למשל ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"סורוקה", שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר ב"אסף הרופא-שמיר" וקודם לכן ב"איכילוב" וברמב"ם. גם שרים אחרים החליטו שעליהם לראות בעיניהם את המצב בשטח.

ח"כ אביגדור ליברמן ("ישראל ביתנו") מצא לנכון לזמן לישיבת סיעתו בכנסת דווקא את נציגי איגוד המיקרוביולוגים, הביו-כימאים ועובדי המעבדות כדי לשמוע על מצוקותיהם.

"סגל האיגוד הזה", אמר ליברמן, "נמצא היום בקו החזית של המלחמה בקורונה. הם האנשים שנוטלים אולי הכי הרבה סיכונים באופן אישי בקרב כל מי שנאבקים בנגיף בימים אלה. אין ספק שצוואר הבקבוק נמצא כעת דווקא שם. לא בגלל חוסר מוטיבציה או מיומנות, אלא בגלל חוסר יכולתה של הממשלה לנתב את המאמצים בצורה נכונה.

"אני מודע היטב למצבם של עובדי המעבדות. חלק גדול מהם עלו בשנות ה-80 מברית המועצות לשעבר. יש לנו חבר כנסת הנשוי לעובדת מעבדה. אנחנו מעודכנים לכן ממקור ראשון עד כמה העומס על עובדי אלה גדול, עד כמה השכר זעום.

"דיברתי עם יו"ר האיגוד, אסתר אדמון, ואני יודע שהקצבת 200 תקנים, כאשר המשכורת היא כ-30 שקל לשעה, זה פשוט צחוק מהעבודה ולעג לרש. אני בטוח שגם פרופ' גמזו מודע היטב למצבם של עובדי המעבדות ומקווה שיעשו כאן את כל השינויים הנדרשים".

ח"כ ליברמן הודיע לנציגי האיגוד: "אנחנו לרשותכם בכל עת במאבק שאתם מנהלים. אי אפשר לטפל בקורונה בלי שיהיה תקן מלא לכל המעבדות שיוכלו לקבל את כל מה שצריך לקבל על עבודה מסביב לשעון. אסור לוותר כאן - אחרת לא נוכל להתמודד ובטח שלא להכריע את הנגיף הקורונה בלי החיילים שבקו החזית, אתם עובדי המעבדות. עליהם לקבל את כל הגיבוי ואת כל התמורה שהם צריכים לקבל".

אדמון סיפרה ש"זו הפעם הראשונה שחבר כנסת פנה אלינו ואכפת לו מאיתנו". היא הציגה את בעיית המעבדות "המוצפת על כל השולחנות של כל הוועדות למעלה מחמש שנים – מאז פורסם דו"ח מבקר המדינה ב-2016 שמצא כי תחום המעבדות הרפואיות בישראל בקריסה. עובדי המעבדה הם ברובם בעלי תואר שני ושלישי, דוקטורים ופרופסורים. שכרם נשחק לאורך השנים. ההסכם הקיבוצי עימם הוא מ-1995. בעיני משרד הבריאות עובדי הרפואה הם תמיד הרופאים והאחיות ולא  עובדי המעבדה. הגיעה עתה הקורונה וטרפה את כל הקלפים.

"החשש שלנו הוא מהחורף. הפופוליסטים אומרים: צריך לעשות הרבה מאוד בדיקות כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה, אבל אף אחד לא חשב רגע איך בונים את המערך הגדול הזה. אין שום תכנית, אפילו לא תכנית מגרה. אנחנו כבר ממש באוגוסט ובקריסה. קיבלנו ב'כאילו' 200 תקנים - בפועל אוישו רק 40. אנחנו שווי ערך לרופאים: עוברים סטאז' ומבחנים, אבל מבחינת השכר אנחנו מתחת לקלדניות".

עוד אמרה אדמון: "ח"כ בנט טעה כשהכניס מעבדות פרטיות לפעילות הזאת. התשובה של שר הבריאות היתה מגוחכת: מה אתם רוצים? הכנסנו את My Heritage. אבלMy Heritage לא נותנת מענה. שם מגיעים אולי לעוד כ-4,000 בדיקות ביום. כל מאומת חייב לעשות כל שבוע כעשר בדיקות. כעת יש כ-63 אלף מאומתים. מדובר בחיי האזרחים. באוקטובר, כנראה, לא נוכל כבר לתת מענה ראוי. הקולגות שלי באירופה סיפרו ששם כבר ערוכים לחורף. תסמיני השפעת דומים לתסמיני הקורונה ובחורף תהיה אנדרלמוסיה שלמה. הציר המרכזי במלחמה בקורונה הם עובדי המעבדות".

נושאים קשורים:  עובדי המעבדות,  אביגדור ליברמן,  אסתר אדמון,  מעבדות רפואיות,  חדשות,  קורונה,  בדיקת קורונה
תגובות
אנונימי/ת
03.08.2020, 11:00

ליברמן פרובוקטור מספר 1, כל המעשים שלו רק בשביל לעשות מהפכה לא חוקית בארץ. הוא לא נציג של מוצאי בה״מ, 6 מנדטים של מפגרים כמוהו. לא מעניין אותו שום דבר חוץ מאגו שלו ואינטרסים האישיים.

אנונימי/ת
03.08.2020, 11:36

פרובוקטור או לא, בקוליציה יושבות מפלגות שעולה לנו הרבה יותר יקר לתחזק אותן