חדשות

90 מנות דם וניתוח מורכב הצילו את חייה של יולדת ב"הלל יפה"

במהלך הניתוח גילו הרופאים: השליה חדרה לדופן הרחם, הגיעה לשלפוחית השתן ודימום מאסיבי הביא את האישה למצב מסכן חיים

היולדת והצוות המטפל מ"הלל יפה". צילום: דוברות בית החולים

חיי יולדת בת 36, בשבוע ה-29 להריונה, שהגיעה עם דימום למיון יולדות בבית החולים הלל יפה בחדרה, ניצלו לאחר שקיבלה יותר מ-90 מנות דם. במהלך שהותה במיון, הדימום החמיר, היא איבדה כמויות עצומות של דם והוכנסה לניתוח קיסרי בהול כשהיא במצב קריטי.

בית החולים מסר כי לניתוח הוזעק צוות רפואי בכיר - גינקולוגים, אורולוגים ומרדימים. התינוקת, במשקל 1.810 ק"ג, חולצה בהצלחה ונמצאת בפגייה. היולדת הועברה לאחר מכן ליחידה לטיפול נמרץ ולאחר שלושה ימים התאוששה והועברה למחלקת יולדות.

עוד מסר בית החולים כי לאישה היו קודם לכן שני הריונות שהסתיימו בניתוחים קיסריים. בהריון הזה אובחנה עם שליית פתח נעוצה שחסמה את הרחם בחלקו התחתון וגם היתה מושרשת בדופן הרחם ולא ניתנת להפרדה. מצב נדיר זה כרוך בסיכון גבוה שעלול לגרום לדימום ניכר ולמצב מסכן חיים.

את הצוות שהוזעק לטפל בה הוביל מנהל מחלקת נשים וגינקו-אונקולוגיה, ד"ר אילן ברוכים, ובהמשך הגיע לניתוח גם מנהל אגף נשים ויולדות, פרופ' מוטי חלק.

במהלך הניתוח המורכב אבחנו הרופאים שהשלייה חדרה לדופן הרחם והגיעה גם לדופן שלפוחית השתן - מצב שחייב כריתה של הרחם וצוואר הרחם. היולדת היתה למעשה במצב של הלם לאחר שאיבדה כמויות דם רבות.

פרופ'  חלק מסר: "זה היה מקרה נדיר מאוד, כאשר בשבוע די מוקדם להריון התפתח דימום מאסיבי שהביא את האישה עד למצב מסכן חיים. היא היתה במצב קריטי ונדרשו כ-90 מנות דם ומוצריו לטיפול בה. נאלצנו להרדים ולהנשים אותה".

נושאים קשורים:  דימום,  שליה נעוצה,  בית החולים הלל יפה,  ד"ר אילן ברוכים,  פרופ' מוטי חלק.,  מיון יולדות,  הריון,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
29.07.2020, 22:56

כל הכבוד להלל יפה
שוב מוכיחים את עצמם, יש על מי חסמוך

31.07.2020, 00:14

מקרה באמת נדיר אבל הגיוני ומובן לאחר 2 לידות קודמות בניתוח קיסרי..ערנות הרופאים ושיתוף ההבנה והתגובה המהירה והנכונה בין ציותי הרופאים ממחלקות שונות והתפקוד הנכון של הרופא המרדים ואחיות חדר ניתוח וניסיונו של פרופסור חלק הם להביאו לתוצאה הנהדרת שאשה צעירה ואם לשלשה הצליחה לעבור את האירוע הקשה והמסובך ובקרוב תחזור לביתה ולמשפחתה. מחלקת יולדות הלל יפה כל הכבוד דר אסנת וקסלר מומחית גיניקולוגיה מיילדות רישיון 7800

אנונימי/ת
31.07.2020, 12:28

על רקע התפקוד הטוב של הצוות המטפל,
ועד כמה שלא נעים להזכיר,
התביעה על אובדן הפוריות והרחם בדרך....

כל הכבוד לבנק הדם של הלל יפה שעמד במשימת הספקה דחופה של 90 מנות דם@