קורונה בישראל

נפגעי שבץ מוחי עלולים להתאשפז החורף במסדרונות ולא לקבל טיפול ראוי

יו"ר האיגוד הנוירולוגי פרופ' דוד טנה התייחס למחסור במיטות לחולים נוירולוגים והתריע בפני שרי האוצר והבריאות על הסכנה לחולים בסיכון גבוה בשל עומסים במחלקות הפנימיות

הדמיית שבץ מוחי (אילוסטרציה)

לתחזיות על הצפוי בבתי החולים בחורף כאשר תחול עלייה אפשרית בתחלואת קורונה לצד תחלואת השפעת העונתית – מה שיחייב גם פתיחת מחלקות קורונה נוספות בבתי החולים בארץ – הצטרף בסוף השבוע גם האיגוד הנוירולוגי. יו"ר האיגוד פרופ' דוד טנה מהמרכז הרפואי רמב"ם שלח בסוף השבוע מכתב דחוף לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר האוצר ישראל כץ ובו התריע על מחסור במיטות לחולים נוירולוגים שיחמיר בחורף, עד כדי כך שחולים נוירולוגים, במיוחד נפגעי שבץ מוחי ואירועים מוחיים, ייאלצו להימצא במסדרון או במחלקות שאינן מותאמות לטפל בחולים אלה.

פרופ' דוד טנה, יו"ר איגוד הנוירולוגיה. "לחולים בסיכון גבוה לא יהיו מקומות מתאימים"

בדיווח על כך ב-ynet מציין הכתב אדיר ינקו כי לפי נתוני משרד הבריאות ב-2018 אירעו בישראל 18,930 מקרים של אירוע מוחי חד וקיים מחסור חמור במיטות ובמחלקות ייעודיות לטיפול בנפגעי שבץ – רק כ-400 מיטות בכל הארץ. ב-2018 אושפזו כמחצית מהחולים הללו במחלקות פנימיות.

בפנייתו לשרים כתב פרופ' טנה: "בחורף הקרוב המצב צפוי להחריף על רקע התחזיות לזינוק בתפוסות במחלקות הפנימיות. כשהעומס גדל, כפי שקורה בחורף, לחולים עם תחלואה נוירולוגית, שהם בסיכון גבוה, לא יהיו מקומות ביחידות שבץ או במחלקות הנוירולוגיות והם יקבלו טיפול במסדרונות ובמקומות לא מתאימים".

תגובת משרד הבריאות: "אנו מייחסים חשיבות רבה בטיפול ראוי בחולים הנוירולוגים. קיימת תכנית לאומית ובמסגרתה הושלמו מיטות ויחידות שבץ. בתקציב הבא בכוונתנו לסכם עם האוצר על תוספת מיטות רב שנתית, ובמסגרת זו גם על הקצאת מיטות נוירולוגיה נוספות".

נושאים קשורים:  האיגוד הנוירולוגי,  פרופ' דוד טנה,  קורונה,  מחלקות פנימיות,  חדשות,  שבץ מוחי,  נוירולוגיה
תגובות