קורונה בישראל

פרשת גרוטו: המנכ"ל קיבל התנצלותו והחליט שלא לנקוט בצעדים נוספים

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הסתפק בהערה על דרך טיפולו המוטעה של פרופ' גרוטו בפרשת המיליארדר והנחה לקבוע נהלים ברורים למתן הקלות בבידוד

פרופ' איתר גרוטו, סמנכ"ל משרד הבריאות. ננזף. צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הודיע אתמול (א') במכתבו למשנה שלו, פרופ' איתמר גרוטו, כי הוא בוחר לקבל את התנצלותו בפרשת המיליארדר שזכה להקלה בבידוד והחליט שלא לנקוט בצעדים נוספים נגדו.

במכתב שהופץ לתקשורת הודיע פרופ' לוי כי המשנה שלו טעה בהחלטתו: "אחרי ששמעתי את גירסתך לדברים, אני מוצא לנכון להעיר לך על דרך הטיפול שלך במקרה הזה. טיפולך היה מוטעה. בקשה חריגה מסוג זה יש לבחון בצורה קפדנית, בייחוד בתקופה זו שבה משרד הבריאות משקיע מאמצים ניכרים בהטמעת חשיבות כיבוד הכללים המיוחדים שהבידוד הוא ראש וראשון בהם".

עוד כתב פרופ' לוי: "אני בוחר לקבל את התנצלותך ולא לנקוט צעדים נוספים נגדך. זיהיתי כי קיים צורך להגדיר נהלים ברורים לאופן טיפול המשרד במקרים חריגים הדורשים הפעלת שיקול דעת. לכן הנחיתי כי ייקבעו נהלים חדשים וברורים למתן הקלות לבידוד במקרים חריגים".

הפרשה נוגעת למיליארדר טדי שגיא שהגיע למסיבה בביתו של איציק טולדנו, ולאחר מכן חזר לקפריסין, שם הוא מתגורר עם משפחתו. המקרה נחשף כאשר התברר כי שגיא היה במסיבה זו והפר את חובת הבידוד כאשר, לכאורה, הציג אישור רשמי שקיבל מפרופ' גרוטו.

מאוחר יותר התנצל פרופ' גרוטו ובמכתב שהעביר למנכ"ל הקודם של משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודה: "טעיתי כשאישרתי לטדי שגיא פטור מבידוד בכניסה לישראל. גורם מתוך שירות המדינה פנה אליי בעניינו. הוטעיתי על ידו לגבי סיבת הביקור בישראל, אך ההחלטה נעשתה מתוך שיקול רפואי בלבד ולא נפל בה פגם".

עוד כתב כי כאשר נודע המקרה לתקשורת ב-10 ביוני והמנכ"ל ושר הבריאות השמיעו הערות נמרצות שמהן השתמע שבדעתם לנקוט באמצעים כלפי פרופ' גרוטו. הוא ראה בכך "הפעלה כלפי של אכיפה בררנית הנובעת ממניעים זרים".

פרופ' לוי כתב כי כבר ביומו הראשון בתפקידו החדש זימן את פרופ' גרוטו לשיחה כדי לשמוע ממנו את פירוט הדברים. בהמשך ציין שלאחר שבחן את הפרטים, קיבל את התנצלותו של פרופ' גרוטו והוסיף כי הוא מבקש שמעתה יקפיד הקפדה יתרה שלהבא אירוע מסוג זה לא ישנה.

מיד עם היוודע החלטתו של פרופ' לוי בעניינו של פרופ' גרוטו, שיגר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מכתב לפרופ' גרוטו ובו בירך את החלטת פרופ' לוי לקבל את התנצלות המשנה שלו. במכתבו נאמר: "יש לברך על כך שפרופ' לוי לא התפתה לערוך משפטי שדה וראווה לרופא שטרח לילות כימים לטובת מערכת הבריאות בשעתה הקשה של מגיפת הקורונה".

פרופ' חגי החמיא לפרופ' גרוטו על "קבלת ההחלטות וכן שהוא ראוי למלוא הערכה על תרומתו למערכת הבריאות בישראל". את המכתב סיים כך: "ההסתדרות הרפואית דואגת ותמשיך לדאוג לשמירה על זכויותיהם של הרופאים והרופאות ולאפשר את עבודתם התקינה והחשובה בסביבה תומכת".

נושאים קשורים:  פרופ' איתמר גרוטו,  טדי שגיא,  פרופ' חזי לוי,  בידוד,  חדשות,  קורונה,  משרד הבריאות,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות
אנונימי/ת
22.06.2020, 10:08

אז בסופו של דבר נבחרה אפשרות מספר 1 ממה שציינתי לפני 10 ימים
https://doctorsonly.co.il/2020/06/196663/
ירדו מהעץ שטפסו עליו

אנונימי/ת
22.06.2020, 19:29

בושה וחרפה
סלח לו על שחיתות
במקום הלוות שונא לטובה מהווים דוגמא לרעה ממש מזעזע

אנונימי/ת
22.06.2020, 19:29

*להוות דוגמא

אנונימי/ת
22.06.2020, 23:49

אתה אפילו לא מתעניין בעובדות.
שמעת 'שחיתות', ומאז אתה כמו קלטת מקולקלת.

אנונימי/ת
23.06.2020, 07:04

אחוות סחבקים ממקרפ"ר ?