חדשות

הממשלה אישרה את מינויו של פרופ' חזי לוי למנכ"ל משרד הבריאות

המשימות הראשונות שעימן יתמודד מנכ"ל משרד הבריאות החדש: טיפול בעלייה במספר חולי הקורונה בישראל, נושא תורנויות המתמחים, הסכם שכר הרופאים והשלמת הבירור ב"פרשת הפטור"

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות. המינוי אושר

הממשלה אישרה הבוקר (א'), כצפוי, את מינויו של פרופ' חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. שר הבריאות יולי אדלשטיין הודה לשרים על שהעניקו את האישור המבוקש ואמר: "פרופ' לוי הוא בעל ניסיון רב ביותר במערכת הבריאות - בצה"ל, בבית חולים (ניהל את ברזילי מאז 2012) ובמשרד הבריאות. אני בטוח שיהיה לי לעזר רב בהובלת המערכת בתקופה המאתגרת העומדת לפנינו, בייחוד בהתמודדות עם נגיף הקורונה".

השר הודה למנכ"ל היוצא, משה בר סימן טוב, "על עבודתו המסורה במשרד ועל הסיוע הרב בכניסתי למשרד".

שר הבריאות אדלשטיין הציע את פרופ' לוי לתפקיד המנכ"ל זמן קצר לאחר שהוא עצמו מונה למשרת השר במקום יעקב ליצמן. המשימות הדחופות שעימן יצטרך פרופ' לוי להתמודד בימים הבאים: השלמת הבירור ב"פרשת הפטור" של גרוטו, המשך הטיפול הנדרש לקטיעת שרשרת ההדבקה בנגיף הקורונה עקב העלייה שחלה בתחלואה בארץ בימים האחרונים.

עלייה זו מוסברת בעיקר עקב ההקלות בסגר ובמגבלות אחרות, במיוחד במערכת החינוך, אבל גם מאישור לקיים אירועים כמו חתונות עם עד 250 נוכחים, ובתנאי שינהגו בהתאם להנחיות.

כמו כן יהיה עליו לטפל גם בנושא תורנויות המתמחים ובהכנות לקראת חידוש המו"מ על חתימת הסכם קיבוצי חדש עם הרופאים, שבו מצפים הרופאים שיעמוד לצידם ב"התמודדות" הרגילה עם פקידות האוצר.

פרופ' לוי אמר עם מינויו: "אני מקבל את התפקיד ביראת קודש ומודה לשר הבריאות, מר יולי אדלשטיין, על בחירתו בי. מדינת ישראל נתונה במאבק קשה ביותר נגד נגיף הקורונה, המשליך על כל אורחות חיי האזרחים במדינה. זאת פרט לבעיות נוספות הנמצאות לפתחנו בתחום הבריאות.

"אני אמשיך להוביל את המאבק המקצועי במגיפת הקורונה ואמשיך לעשות למען הבטחת שירותי בריאות ראויים וחומלים בכל התחומים למען מדינת ישראל".

לוי הודה למנכ״ל היוצא, משה בר סימן טוב, "שפעל רבות למען הבריאות בכלל, ואשר הוביל באופן מקצועי ביותר את המאבק נגד הקורונה בפרט.
אני מודה לו בשם כל אזרחי מדינת ישראל ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו בכול אשר יבחר".  כמו כן הודה "לראש ממשלת ישראל, שר הבריאות ולשרי ממשלת ישראל שאישרו את מינוי לתפקיד רם זה״.

נושאים קשורים:  פרופ' חזי לוי,  מנכ"ל משרד הבריאות,  מינוי,  יולי אדלשטיין,  שר הבריאות,  קורונה,  חדשות
תגובות
14.06.2020, 15:13

ברכות לחזי!
מינוי ראוי!
מנכ"ל רופא, עבר עשיר בניהול מערכות גדולות, ניסיון, הכרת המערכת הרפואית והפוליטית בישראל.
ומעל הכול: מענטש.