חדשות

איגוד הפנימאים: "לא קיבלנו את תוספת התקנים שהובטחה למחלקות הפנימיות"

יו"ר איגוד הפנימאים טוען: "משרד הבריאות מפקיר את חייליו הטובים ביותר בשטח" - רק עשרות בודדות של תקנים הגיעו לפנימיות, לעומת 110 שהובטחו | משרד הבריאות: "לא היתה הבטחה כזאת"

מחלקה פנימית. צילום: הדס פארוש/ פלאש 90

"משרד הבריאות מפקיד את החיילים הכי טובים והכי נאמנים שלו בשטח – הרופאים הפנימאים". כך אמר פרופ' אבישי אליס, יו''ר איגוד הפנימאים בהסתדרות הרפואית בראיון לאדריאן פילוט המתפרסם הבוקר (ה') ב"כלכליסט".

פרופ' אליס העביר אתמול לשר הבריאות יולי אדלשטיין מכתב שבו הוא מותח ביקורת חריפה על כך שהמחלקות הפנימיות בבתי החולים לא קיבלו את תוספת התקנים שהובטחה להן במסגרת העברת התקציבים למערכת הבריאות כחלק מחבילת הסיוע הממשלתית למשבר הקורונה.

ממיפוי שערך האיגוד לרפואה פנימית בשבועות האחרונים עלה כי רק עשרות בודדות של תקנים הגיעו למחלקות הפנימיות, לעומת 110 שהובטחו למחלקות. בסך הכל הוקצו 200 תקנים לבתי החולים, אולם לא ניתנה הוראה לייעד אותם למחלקות הפנימיות על פי המפתח שאיגוד הפנימאים טוען שהוגדר אלא ניתנה אפשרות להקצותם למגוון מחלקות על פי הבנתם של מנהלי בתי החולים.

פרופ' אליס הוסיף: "המנהלים עושים את מה שהם יכולים. מטבע הדברים מנהל משקיע במחלקת יולדות כי שם הוא מקבל כסף. אף אחד לא רוצה להשקיע במחלקה הפסדית. מדוע להשקיע במחלקה שמקבלת מעט מאוד כסף וממילא כ-95% מהחולים יגיעו אליה?".

לדברי אליס, מספר התקנים שהוקצו מהווה רק כ-25% מהתקנים שוועדת פרופ' טור-כספא לחיזוק המחלקות הפנימיות קבעה שיש להעביר אליהן עוד לפני משבר הקורונה. אלא שמסקנות הוועדה לא יושמו כלל. "נקרתה הזדמנות לתקן מחדלים שאותם הכרנו קודם לכן אבל משרד הבריאות מפספס הזדמנות לתקן את המעוות".

על פי הדיווח, משרד הבריאות מסר בתגובה: "לא היתה הבטחה על מספר תקנים ומסקנות הוועדה ייושמו בנפרד".

פרופ' אליס הביע חשש מהחורף הקרוב. על פי מרבית ההערכות, יחברו אז השפעת העונתית עם נגיף הקורונה ו"יציפו את מערך האשפוז בכלל ואת הפנימיות בפרט". החשש מתעצם בעקבות העובדה שמשרד הבריאות הצליח להצטייד רק ב-2.5 מיליון חיסוני שפעת לכל היותר לקראת החורף וייאלץ להגביל את מתן החיסונים רק לקבוצות הסיכון. בנוסף, קיים מחסור בחיסון פניאומווקס המפחית סיכויים לדלקת ריאות.

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  תוספת תקנים,  פרופ' אבישי אליס,  ועדת טור כספא,  חדשות,  משרד הבריאות,  קורונה,  מגיפת הקורונה
תגובות