קורונה בישראל

משרד הבריאות הורה לחדש בהדרגה את טיפולי ה-IVF

לפי ההנחיות החדשות, ניתן לבצע טיפולי IVF לכל הנשים הבריאות, תוך עדיפות למטופלות מעל גיל 30. נשים עם מחלות רקע יידרשו לעבור בירור ולקבל אישור לביצוע הטיפול ממרפאת מומחים להריון בסיכון

הפריה חוץ-גופית, IVF (צילום: אילוסטרציה)
הפריה חוץ-גופית, IVF (צילום: אילוסטרציה)

ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, ד"ר ורד עזרא, הודיעה אתמול (א') למנהלי בתי החולים והמרפאות שהם יכולים לחדש את פעילות יחידות טיפולי פריון בהדרגה. היא ציינה בהודעתה כי אם לא יהיו מקרים חריגים, תישקל חזרה לפעילות רגילה ומלאה בתוך שלושה חודשים.

פעילות היחידות הללו הופסקה לפני כחודשיים. חידוש הפעילות הוא נוכח הירידה בשיעורי התחלואה בקורונה.

לפי ההנחיות החדשות, ניתן לבצע טיפולי IVF לכל הנשים הבריאות, תוך עדיפות למטופלות מעל גיל 30. נשים עם מחלות רקע יידרשו לעבור בירור ולקבל אישור לביצוע הטיפול ממרפאת מומחים להריון בסיכון.

ד"ר עזרא הורתה למנהלי המרפאות למנות "נאמן קורונה" שיפקח על הפעילות, להקפיד על הגבלות הריחוק למניעת התפשטות הנגיף: שמירת מרחק של שני מטרים, עטיית מסיכות, מניעת התקהלויות ועוד. ההמלצה לצוותים היא לעבוד בשעות ובימים שונים כדי שלא תהיה חפיפה או מגע ביניהם.

המטופלות יידרשו לעבור מדידת חום בכניסה ליחידת הטיפול, למלא שאלון שישלול מגע עם חולי קורונה או הופעת תסמיני הנגיף. לא תתאפשר כניסת מלווים. הומלץ לרווח את התורים בין המטופלות ולהציע להן לשקול בידוד מרצון של שבועיים לפני ההליך הרפואי.

כל הנשים יצטרכו לעבור בדיקת באמצעות מטוש (PCR) לפני שאיבת הביצית. גברים - לפני העברת זרע למעבדה. אם האישה תפתח תסמינים או תתגלה כחולה לאחר זריקת ההורמונים - שאיבת הביצית תבוטל. הומלץ להקפיא את כל העוברים שהופרו ולהימנע מהפשרת העוברים המוקפאים.

ההנחיות לנשים עם מחלות רקע: נשים עם יתר לחץ דם, סוכרת, מחלת ריאות כרונית, הפרעות במערכת הקרישה, המערכת החיסונית או הלב, יידרשו לעבור בירור ולקבל אישור לביצוע ההפריה ממרפאת הריון בסיכון. אם ייווצר עומס על המרפאות שלא יאפשר עמידה בהנחיות, תינתן עדיפות לטיפולים לנשים מעל גיל 30 או הפניית מטופלות למרפאות אחרות.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  טיפולי פוריות,  IFV,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
11.05.2020, 16:19

טיפולים מיותרים.
תנו לאבולוציה לעשות את עבודתה. היא יותר חכמה מכולנו.