נגיף הקורונה

צוות במכון הביולוגי בנס ציונה משלים פיתוח חיסון לקורונה

על פי ההערכות, השלמת הפיתוח ותחילת הניסויים בו, באישור מואץ, יימשכו שנה | נציבות האיחוד האירופית הודיעה כי תקצה 37.5 מיליון אירו לצורך פיתוח חיסון וטיפול תרופתי כנגד וירוס הקורונה

המכון הביולוגי בנס ציונה.

צוות במכון הביולוגי בנס ציונה מצוי בשלבים מתקדמים של פיתוח חיסון לנגיף הקורונה וכן נוגדן (חיסון סביל) וערכות בדיקה מהירה לאימות הנגיף. ההערכה: השלמת הפיתוח ותחילת הניסויים בו, באישור מואץ, יימשכו שנה.

רשמית לא נמסרה שום הודעה על כך מהמכון אבל בדיווחים שמתפרסמים הבוקר בכלי התקשורת השונים צוין כי הצוות הצליח לפצח את המנגנון הביולוגי ואת תכונות הנגיף וכי הודות לכך שופרה יכולת האבחון שלו וכן נמצא מסלול ליצירת נוגדנים לטיפול במי שנדבק בנגיף, במסגרת הטיפול שיקבל.

כמו בכל תהליך פיתוח מסוג זה נדרשים ניסויים ראשוניים, טרום-קליניים, בבעלי חיים ובהמשך ניסויים בבני אדם לבחינת בטיחות החיסון והפיתוחים האחרים ויעילותם. ההנחה היא שנוכח הכרזת ארגון הבריאות העולמי שמדובר בפנדמיה, על כל המשמעות שיש לכך – יינתן אישור במסלול מואץ לשימוש בפיתוחים אלה, מעבר למקובל.

ההודעה על הפיתוח הנעשה בישראל מצטרף לשורה של דיווחים קודמים בהקשר לכך שפורסמו בימים האחרונים. כפי שדווח אתמול (ד') ב"דוקטורס אונלי", צוות של רופאים וחוקרים משלוש מדינות באירופה – בריטניה, הולנד ונורבגיה, הודיע בתחילת השבוע: "אנחנו כנראה צעד אחד בלבד מהשלמת הפיתוח ובדיקת יעילותו של חיסון חדשני כנגד נגיף השפעת, חיסון אוניברסלי". מדובר בחיסון שלא יחייב שינוי בהרכב התרכיב עקב מוטציות שהנגיף עובר כמעט מדי שנה וההכרזה עליו פורסמה ב-Annals of Internal Medicine.

בתוך כך הודיעה נציבות האיחוד האירופית כי תקצה 37.5 מיליון אירו נוספים לצורך פיתוח חיסון וטיפול תרופתי כנגד וירוס הקורונה. הסכום, שהוקצה במסגרת תכנית המימון הורייזון 2020, יושקע ב-17 פרויקטים שנבחרו במסגרת קול קורא שפרסמה במהלך ינואר וכוללים 136 צוותי מחקר ממדינות האיחוד ומחוצה לו שעמלים כעת על פיתוח חיסון, טיפול תרופתי וכלים דיאגנוסטיים לצורך שיפור המאבק בנגיף.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  קורונה,  חיסון,  המכון הביולוגי בנס ציונה,  האיחוד האירופי
תגובות