חדשות

שני חדרי צנתור חדשים הושקו במערך הקרדיולוגי ב"שמיר-אסף הרופא"

בחדרי הצנתור הותקנה מערכת דימות מתקדמת המאפשרת למצנתר לקבל תמונה מפורטת ומדויקת של עורקי הנבדק ברזולוציה גבוהה ולקצר את תהליך הצנתור

חדר צנתורים חדש ב"שמיר-אסף הרופא". צילום: דוברות בית החולים

שני חדרי צנתור חדשים נחנכו בשבוע שעבר במרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא. בחדרי הצנתור הותקן ציוד מתקדם – מערכת ה-Azurion של "פיליפס", עם ממשק משתמש אינטואיטיבי המאפשר לרופאים לבצע מגוון רחב של צנתורים, שגרתיים ומורכבים, וכן מקצר באופן משמעותי את תהליך הצנתור גם בטיפולים כמו החלפת מסתם.

פעילות המערכת החדישה היא מונחת-דימות ומאפשרת איסוף מידע חיוני ממקורות שונים, בכלל זה מערכות הדימות ומהארכיב (PACS), מכשירים פולשניים, כלי צנתור ונתונים מהתיק הרפואי של החולה. כל המידע הנדרש מוצג לרופאים בצורה יעילה ביותר. כמו כן, היא מאפשרת לבנות את תכנית הטיפול מראש, בהתאם להעדפת המצנתרים, כדי לצמצם בטעויות במהלך הצנתור וגם להקטין בזמן ההכנה לקראת הטיפול.

ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת המרכז הרפואי, אמרה: "למערך הקרדיולוגי בבית החולים מקום מרכזי בפעילותו והמערכת החדישה היא בבחינת צעד ראשון לקראת שדרוג ופיתוח נוסף שלו בשנים הקרובות. כל זאת כחלק מתוכנית הצמיחה והפיתוח של בית החולים".

פרופ' שמואל פוקס, מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים, הוסיף: "המערך הקרדיולוגי ממשיך בתהליכי ההתחדשות וההתקדמות. היחידה לקרדיולוגיה פולשנית והיחידה להפרעות קצב הן מעמודי התווך בפעילות הקרדיולוגית. שדרוג החדרים והכנסת הציוד החדיש צפויים לקדם שירות מיטבי למטופלים".

ד"ר סער מנחה, מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית, מסר כי "בית החולים עומד ביעדי משרד הבריאות לטיפול בהתקף לב חריף. מתבצעות בו כיום מעל ל-2,000 פעולות בשנה שעד כה נעשו בחדר צנתורים אחד".

על המערכת החדישה הוסיף פרטים טכניים אבירם סושרד, מנכ"ל "פיליפס אלקטרוניקס ישראל": "משולבים בה יותר מאלף רכיבים חדשים ומתקדמים כדי לספק דימות באיכות גבוהה, תוך שימוש בטכנולוגיה לצמצום קרינה. היא מאפשרת למצנתר לקבל תמונה מפורטת ומדויקת של עורקי הנבדק ברזולוציה גבוהה במיוחד".

אחד משני חדרי הצנתור צויד במכשור מתקדם לביצוע פעולות הקשורות בהפרעות הולכה וקצב (אלקטרופיזיולוגיה) – נושא שאותו מוביל מנהל היחידה, ד"ר אהרון מדינה. תחום זה צפוי לגדול משמעותית בעתיד הקרוב. כמו כן, המערכות בחדרי הצנתור החדשים מאפשרות צמצום משמעותי בקרינת הרנטגן הנפלטת בזמן הפעולה ובכך קטנה חשיפת המטופל והמטפלים.

נושאים קשורים:  בית החולים שמיר-אסף הרופא,  צנתור,  דימות,  פיליפס ישראל,  חדשות,  ד"ר אסנת לבציון-קורח,  פרופ' שמואל פוקס,  ד"ר סער מנחה
תגובות