חדשות

חברות הפארמה זומנו לבירור בנושא מחירי תרופות ללא מרשם בישראל

בדיקה של משרדי הבריאות והכלכלה גילתה פערי מחיר של כ-37% בין מחירי תרופות ה-OTC הנמכרות בישראל לבין מחיריהן בחו"ל | ארגון תל"ם המייצג את משווקי התרופות: "שיטת הבדיקה פגומה"

בית מרקחת, תרופות. צילום אילוסטרציה

משרדי הבריאות והכלכלה זימנו לשיחת הבהרה את יבואני ויצרני התרופות ללא מרשם (OTC) כדי שיסבירו מדוע המחירים שהן גובות עבור תרופות אלו גבוהים משמעותית מהמחירים בחו"ל. כך מדווחת הבוקר (ב') אורנה יפת ב"כלכליסט".

מחקר שנערך עבור שני המשרדים העלה שקיימים פערי מחיר של כ-37% בממוצע בין מחירי תרופות ה-OTC בישראל לבין מחירן בחו"ל. הבדיקה החלה לפני שנה וחצי, ולפני שבועיים התבקשו החברות להתייחס לממצאי הבדיקה, שטרם פורסמו לציבור. על הזימון חתומים ודים פרמן, סמנכ"ל תכנון תקצוב ותמחור במשרד הבריאות ומיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ותכנון במשרד הכלכלה.

בדיווח נמסר כי חברות התרופות טוענות שמחירי ה-OTC לא עלו בעשור האחרון וכי במחקר שנעשה על פי מחירי מחירון רשמי נבדקו רק המחירים בבתי מרקחת פרטיים וברשת סופרפארם. לא נכללו גורמים נוספים הפועלים בשוק הזה ולא נבדקו מחירי ה-OTC בבתי המרקחת של קופות החולים שבהם נמכרים 50% מתרופות אלו בישראל.

ארגון תל"ם באיגוד לשכות המסחר, המייצג את משווקי ה-OTC בישראל, מסר: "מחירי התרופות בישראל מפוקחים ומוגבלים על ידי משרד הבריאות שקבע מחירי מקסימום לצרכן. המחיר הסופי נקבע על ידי נקודות המכירה". עוד ציינו בתל"ם כי "בחינת שיטת הבדיקה העלתה שהיא לוקה בפגמים מהותיים".

המפגשים עם נציגי החברות הרב לאומיות הפועלות בישראל, יבואנים ויצרנים מקומיים, נקבעו להתקיים, עם כל חברה בנפרד, השבוע.

נושאים קשורים:  תרופות ללא מרשם,  OTC,  חדשות,  חברות התרופות,  יוקר התרופות
תגובות