חדשות

תביעה ייצוגית נגד רמב"ם בפרשת התרופות הכימותרפיות שפג תוקפן

מבקר המדינה התבקש לבצע "בדיקה מערכתית נרחבת" בבתי החולים הציבוריים | משפחות נפטרים מסרטן ברמב"ם מתכוונות להגיש תביעה ייצוגית נוספת

המרכז הרפואי רמב"ם. צילום: משה שי/ פלאש 90

מבקר המדינה התבקש על ידי ח"כ אורלי לוי־אבקסיס, לבצע "בדיקה מערכתית נרחבת" בבתי החולים הציבוריים, בעקבות המקרים שנחשפו בסוף השבוע בדיווח בתקשורת, על כך שחולי סרטן שטופלו ברמב"ם בשנים 2017-2016 קיבלו שם תרופות כימותרפיות שפג תוקפן.

על הפנייה למבקר המדינה מדווח הבוקר (ב') ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet הכתב ליאור אל-חי וזאת לצד דיווחו על כך שכמה ממשפחות המטופלים הגישו אתמול תביעה ייצוגית נגד רמב"ם לבית המשפט המחוזי בחיפה. תביעה נוספת נמצאת בשלבי גיבושה אצל עורכי דין בעיר.

בתביעה שהוגשה נאמר בין השאר: "זו פרשיה חמורה מאין כמותה והתנהלות בלתי נתפשת של בית החולים רמב"ם שאפשר במהלך תקופה של כשנתיים טיפולים כימותרפיים בחולי סרטן, תוך רשלנות פושעת של ממש, באמצעות תרופות שפג תוקפן או תוך איחוד אמפולות, בניגוד לפרוטוקולים המקובלים, או בניגוד להוראות משרד הבריאות ולהנחיות יצרני התרופות. כתוצאה ממעשי וממחדלי הנתבעים, נפגע באופן ממשי הטיפול בחולים, נפגעה אפקטיביות הטיפול וקטנו סיכויי ההחלמה שלהם ממחלת הסרטן, בהשוואה לטיפול בתרופות בתוקף ובהתאם לפרוטוקולים המקובלים".

התביעה הנוספת שטרם הוגשה לבית המשפט היא של חמש משפחות נפטרים מסרטן שטופלו באותה תקופה ברמב"ם.

עוד דווח הבוקר כי עובד בית החולים, שחשף את הפרשה ואף התלונן במשטרה, לא יפוטר וישוב לעבודתו אבל במחלקה אחרת.

בית החולים מסר כי כל המקרים התרחשו ב-2016 ומאז עבר בית המרקחת שלו שינוי ארגוני מקיף והוחלפה שדרת הניהול. כן הוכנסו מערכות טכנולוגיות מתקדמות למעקב ופיקוח ממוחשב על מלאי התרופות ועל התרופות שפג תוקפן. בית החולים, כך נמסר, יסייע לכל בדיקה או חקירה שתתנהל לגבי האירועים הנ"ל.

נושאים קשורים:  בית החולים רמב"ם,  תביעה ייצוגית,  תרופות לסרטן,  חדשות,  מבקר המדינה
תגובות
אנונימי/ת
12.02.2020, 00:53

רמב״ם מתנצלים ומספרים על שיפורים שנעשו. טיוח במירעו !! מה עם מי שהנחה מי שאישר מי שביצע מי שלא דיווח ? אף אחד לא נחקר נשפט פוטר הוענש רשיונו נשלל ? הרי על פי הפרסומים שלא הוכחשו - להיפך - הדבר קרה ! היום כבר לא ניתן יהיה לבדוק מקרים פרטנים אם זייפו רישומים ולא תיעדו את הפשע. הספק ישאר : מי נפגע ? מי מת ? מי טופל ומי לא ? אבל את העבריינים ניתן למצוא ולהעניש ! החל מרמת ההנהלה ומטה. ההתנצלות לא תחזיר לחיים אף חולה שהרגו.

אנונימי/ת
12.02.2020, 13:16

אתה רומז שיכולת ה"הרג" של כימותרפיה שאינה בתוקף עולה על זו שבתוקף?
אני בספק...
אלה שנפטרים, מתים מהסרטן. ומי שמת מכימותרפיה , היה מת מהכימותרפיה גם אם הייתה בתוקף

12.02.2020, 21:50

ואולי, אולי נמתין רגע עם הסכינים, שהרי כולנו כל כך יודעים, כלכך מעורים בפרטי הפרטים כי חבר של חבר של שכן חשב ששמע דבר מה. אולי ניתן לבודקים לבדוק ולחוקרים לחקור ובוודאי אם יהיה צורך לשופטים לשפוט. מה דחוף לנו כל כך? מה בוער לנו כל כך? אולי הרגשת חוסר האונים והחרדות הפנימיות של כולנו כרופאים, כבני אדם.