חדשות

מקרה מוות נוסף כתוצאה משפעת: בת 40 שלא חוסנה נפטרה ברמב"ם

עד כה נרשמו העונה 40 מקרי מוות כתוצאה מסיבוכי השפעת ו-334 מקרים של אשפוז חולים קשים | שיעור הפניות למיון פנימי ילדים בשל דלקת ריאות עדיין גבוה

הנערה גססה במשך חודשיים וחצי בבית החולים עד למותה. צילום: אילוסטרציה

מקרה מוות נוסף, 40 במספר, מאז תחילת עונת השפעת הנוכחית, אירע בסוף השבוע בישראל: אישה כבת 40, אם לחמישה ילדים, תושבת ישוב קהילתי בצפון הארץ, שלא חוסנה, נפטרה בבית החולים רמב"ם בחיפה לאחר סיבוכי שפעת. בית החולים מסר כי הוא ממתין לקבל את מלוא תוצאות הבדיקות השונות שנעשו כדי לקבוע את סיבת המוות.

עד כה נרשמו בישראל 334 מקרים של אשפוז חולים קשים בסיבוכי שפעת, 34 מהם רק בשבוע האחרון.

שיעור ההתחסנות השנה לשפעת מתקרב ל-23% יותר מאשר שיעורי ההתחסנות במשך כל העשור האחרון. עם זאת, משרד הבריאות מסר כי בשיעור הפניות למוקדי חירום בקהילה בשל תחלואה דמוית שפעת חלה בשבוע האחרון ירידה קלה מ-18 ל-10 אלפים ל-16 ל-10 אלפים. לא חל שינוי בשיעור הפניות למיון פנימי ילדים בשל דלקת ריאות שעודנו גבוה יחסית.

21% מהנפטרים מסיבוכי המחלה היו עם מחלות רקע קשות, חלקם חוסנו. 87 מהמאושפזים במצב קשה הם מתחת לגיל 18, 18 נשים בהריון.

במקביל דווח בארה"ב (נכון לאמצע השבוע שעבר) כי במדינה זו 13 מיליון אנשים חלו בשפעת ו-120 אלף מאושפזים. כ-6,600 נפטרו מסיבוכי המחלה, רובם קשישים עם מחלות רקע קשות.

נושאים קשורים:  שפעת,  סיבוכי שפעת,  תחלואת החורף,  חדשות,  בית החולים רמב"ם
תגובות
27.01.2020, 21:12

בית החולים מסר כי הוא ממתין לקבל את מלוא תוצאות הבדיקות השונות שנעשו כדי לקבוע את סיבת המוות. הבה נמתין גם אנו.
נ.ב. במסגרת ההמתנה מציע לבדוק, אם טופלה (כמו רבות שנפטרו לפניה) בטמיפלו, עד כמה אנו יודעים אם זו תרופה שאינה מזיקה לחולים המגיעים לבתי החולים? בעלון לצרכן נרשם כי: "לא ידוע האם הטיפול בטמיפלו: * יעיל במטופלים שנטלו את התרופה לאחר יותר מיומיים מאז הופעת תסמיני השפעת * יעיל לטיפול בשפעת במטופלים עם בעיות לב ונשימה כרוניות * יעיל לטיפול ומניעת שפעת במטופלים עם מערכת חיסון חלשה"