חדשות

משרד הבריאות מציע להקים בישראל מפעל לחיסונים נגד שפעת

לנוכח המחסור העכשווי בחיסונים לשפעת והתלות ביצרניות בחו"ל, במשרד הבריאות סבורים כי הקמתו בישראל של מפעל לייצור חיסונים נגד שפעת תהיה כלכלית ותבטיח מענה הולם לבריאות הציבור

ייצור חיסונים. אילוסטרציה

משרד הבריאות ממליץ להקים בישראל מפעל לייצור חיסונים נגד שפעת. עבודת מטה שנעשתה במשרד, שבה נבחנה בין השאר גם ההיתכנות והכדאיות הכלכלית מול חלופות אחרות, הגיעה למסקנה שהקמת מפעל בעל יכולת ייצור עצמאית תבטיח שבעתיד יינתן מענה שלם לחיסון של היקפי אוכלוסיה גדולים מבלי להיות תלויים בחברות התרופות הרב לאומיות.

מכתב בנושא הזה העביר שר הבריאות יעקב ליצמן מיד לאחר שמונה רשמית לתפקיד לאחר ששימש עד כה במעמד של סגן שר לראש הממשלה בנימין נתניהו. ליצמן ביקש במכתבו תמיכה ביוזמה הזאת.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר: "רצף של שנתיים עם שפעת חריגה יחסית מוכיח לנו שיש צורך אמיתי בהקמת יכולת ייצור חיסונים בישראל. מפעל כזה יהיה מוקד ידע עם פוטנציאל פיתוח מקצועי ויבטל את התלות שלנו בחברות התרופות".

בבדיקה שנערכה במשרד הבריאות בנושא זה נמצא גם שתעשיית החיסונית העולמית היא ריכוזית ומצומצמת כשלכל חיסון יש יצרנים בודדים וכן שיש כבר מדינות שבעקבות התפרצות השפעת ב-2009 בחרו להקים בתחומיהן קו ייצור עצמאי לחיסוני שפעת.

אתמול נמסר כי משרד הבריאות העביר לקופות תוספת של מנות חיסונים לשפעת מתוך המלאי האגור אצלו עבור מרפאות בריאות הציבור ושירותי בריאות לתלמיד. קופת החולים כללית קיבלה תוספת של 30 אלף מנות חיסונים, "מכבי" - 20 אלף, "מאוחדת" - 10 אלפים. "לאומית" הזמינה כ-10 אלפים מנות חיסונים מיצרנית בחו"ל שאמורות להגיע בימים הקרובים.

מנכ"ל משרד הבריאות מסר כי נעשתה פנייה לכמה יצרני חיסונים וגם למדינות אחרות כדי להשיג עבור ישראל עוד חיסונים. כל זאת, נוכח הביקוש הגדול מהצפוי שנראה במרפאות שונות ברחבי הארץ בימים האחרונים ומלאי החיסונים לשפעת שהלך ואזל במהירות. על פי דיווחים הבוקר בתקשורת, במקרים קיצוניים נראו בכמה מרפאות תורים ארוכים, שהובילו לצעקות ולאיומים על הצוותים הרפואיים, עד שמאבטחים נאלצו להזעיק את המשטרה כדי לסייע להם בהשלטת הסדר.

נושאים קשורים:  חיסון נגד שפעת,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  משרד הבריאות,  חיסונים,  שפעת,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
31.12.2019, 18:35

סתם ספין ללא שום משמעות.

קודם הסוסים ברחו. עכשיו מנסים להמציא את הגלגל. ממש חלם

אנונימי/ת
05.01.2020, 12:29

יש את ביוואק ובטוח יש עוד,
תנו מימון להתאמת קווים לסטנדרט לחיסונים לבני אדם ויהיה מי שמרים את הכפפה